بک لینک

آموزش تولید محتوا با موضوع گیمینگ

تولید محتوا یکی از اصلی ترین مواردی است که می تواند به موفقیت شما در هر کسب و کاری که هستید کمک نماید. شما با تولید محتوای درست و اصولی، می توانید اطلاعاتی جدید و به روز در اختیار مخاطبان خود قرار دهید و از این طریق آنها را به سمت خود جذب نمایید.

اما قبل از اینکه شروع به تولید محتوا نمایید، ابتدا باید جامعه هدف خود را بشناسید. جامعه هدف، مجموعه افرادی است که شما برای آنها تولید محتوا می کنید. در این راستا باید به این شوالات پاسخ دهید:

شما برای چه کسانی تولید محتوا می کنید؟ رنج سنی مخاطبان شما چه محدوده ای را شامل می شود؟ اکثر مخاطبان شما مرد هستند یا زن؟ سطح تحصیلات مخاطبان شما در چه محدوده ای قرار دارد؟

گیمینگ یکی از زمینه هایی است که تولید محتوا در آن می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ برای شما باشد. زیرا تعداد مخاطبان این حوزه بسیار زیاد هستند و تقریبا تمامی آنها پایه های ثابت بازی هستند. شما برای اینکه بتوانید آنها را به سمت خود جلب نمایید باید محتواهایی تولید نمایید که از طرف این گروه مورد استقبال قرار بگیرد.

اما تولید محتوا در حوزه گیمینگ شامل چه مواردی است؟ چه ایده هایی در این زمینه وجود دارد؟

با ما همراه باشید تا با اصول تولید محتوای گیمینگ بیشتر آشنا شوید.

اصول تولید محتوا گیمینگ

تولید محتوای بازی در طول سال‌ها تغییر کرده است. بازی ها زمانی محدود به بازی سنتی بودند، اما دیگر اینگونه نیست. از زمان معرفی بازی های موبایل در تلفن های هوشمند و تبلت ها به همراه بازی در سایت های رسانه های اجتماعی ، اطلاعات مخاطبان به شدن زیادی تغییر کرده است. از آنجا که این گسترش در دنیای دیجیتال اتفاق افتاده است، شرکت های بازی سازی نیز اکانت هایی را در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند که مخاطبان برای آگاهی از اطلاعات یا یادگیری بازی از آن‌ها استفاده کنند و محتوای آن‌ها را به اشتراک بگذارند. بنابراین، نرفتن به شبکه های اجتماعی و تولید محتوا نکردن در این زمینه، مقدمهای بر شکست است.
به طور کلی، بازاریابی محتوای دیجیتال در زمینه B2B مناسب است ، همانطور که شرکت های بزرگ دنیا بارها بر این موضوع تاکید داشتند که تنها راه موفقیت در حوزه کسب و کار، ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان ایجاد است و فضای اینترنت این بستر را آماده می کند. در صنعت بازی طرفدارانی وجود دارند که دهه ها به بازی های یک شرکت وفادار بوده‌اند.

تخصص تولید کنندگان محتوای بازی

اینکه یک نویسنده از دنیای بازی و این فضا آگاه باشد، بسیار مهم و اثر گذار است و رابطه کاملا مستقیمی با موفقیت آن محتوا دارد، زیرا استفاده از چندین استراتژی برای تولید محتوا الزامی است، چون افراد مختلف سلایق مختلفی نیز دارند. همانطور که مردم ترجیح می دهند در کنسول های مختلف بازی کنند، بازاریابی محتوا نیز از این نظر شبیه به همین مورد است؛ زیرا فرد ممکن است خواندن مقالات یک سایت را به جای تماشای فیلم و ویدیو ترجیح دهد. ایجاد محتوا در چندین استراتژی، خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند.
بنابراین، داشتن یک نویسنده که بتواند با تولید محتوا مخاطبان و طرفداران یک بازی را نگه دارد، ضروی است زیرا حفظ این رابطه با طرفداران بازی بسیار مهم است. چرا که یکی از کارکردهای اصلی تولید محتوا ایجاد مخاطب و مشتری وفادار برای یک برند است و طرفداران را به این باور می رساند که آن برند نماینده آن‌ها است و آن‌ها هم بخشی از سفری هستند که برند در طول چرخه زندگی خود در بازار طی خواهد کرد. این مورد را در مورد سری بازی های ویدیوییSuper-Mario Bros می توانید مشاهده کنید. طرفدارانی که با انجام آن بازی‌ها بزرگ شده اند، حتی در بزرگسالی به دلیل رابطه طولانی مدتی که این شرکت با آن‌ها طی سال‌ها ایجاد کرده است، به محتوای خوب این شرکت قطعا پاسخ خواهند داد.

مراحل بازاریابی محتوایی برای بازی و سرگرمی

1تجزیه و تحلیل بازار محتوای بازی و سرگرمی

بازار مورد نظر، شامل همه صنایع، کسب و کارها، خدمات، محصولات، رقبا، مخاطبان و مشتریانی است که به نحوی به یکی از حوزه های موضوعی بازی و سرگرمی مرتبط هستند. پیش از شروع فعالیت های بازاریابی محتوایی، باید رقبا و کسب و کارهایی که در زمینه بازی و سرگرمی فعالیت می کنند را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید، خدمات و محصولات آن ها را مورد بررسی قرار دهید و ویژگی های شخصیتی و رفتاری مخاطبان و مشتریان را نیز زیر ذره بین بگیرید.

2بررسی فرصت های محتوایی

بی تردید مخاطبان شما هر روز کلمات کلیدی بسیار زیادی در زمینه بازی و سرگرمی را در گوگل جستجو می کنند. سایت های داخلی و خارجی زیادی در حال تولید محتوا پیرامون این کلیدواژه ها هستند و مخاطبان شما را جذب خود می کنند. برای موفقیت در بازاریابی محتوایی، باید این کلمات کلیدی، موضوعات مهم، منابعی که در حال تولید محتوا هستند و البته موضوعات مهمی که کسی درباره آن ها محتوا تولید نکرده را بررسی و استخراج کنید.

3شناسایی روش ها و ابزارهای بازاریابی محتوایی

تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی محتوایی هر روز در حال تغییر و تحول است. روش های اثربخش و کارآمدی وجود دارد که شما از آن بی خبر هستید. همیشه در حال مطالعه باشید و این روش ها و ابزارها را برای موفقیت در بازاریابی محتوایی در زمینه بازی و سرگرمی به کار بگیرید.

4ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید محتوا

اگر مراحل قبلی را به خوبی انجام داده باشید، با بررسی رقبا، مخاطبان، منابع محتوایی و البته با تمرین تکنیک های خلاقیت، ایده های خلاقانه زیادی برای تولید محتوا درباره بازی و سرگرمی خواهید یافت. این ایده ها را سازماندهی کنید، برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید و کار خود را شروع کنید.

5ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوایی

هر چقدر هم که تمام کارهای خود را با دقت و به درستی انجام داده باشید، حتماً با بازبینی و ارزیابی عمکرد خود می توانید ایده های خوبی برای بهینه سازی محتواها پیدا کنید. همیشه چک کنید که آیا فعالیت ها دقیقاً طبق برنامه پیش می رود یا مشکلاتی وجود دارد؟ مشکلات را شناسایی کنید، برای آن ها راه حل پیدا کنید و ایده های بهتری را جایگزین کنید.

یک نمونه از تولید محتوای بازی

مایکروسافت، قبل از راه اندازی بازی ویدیویی جدید خود “Halo 4” آن را با یک ویدیوی کوچک به صورت سریالی تحت عنوان “Forward to Dawn” تبلیغ کرد که بسیار محبوب شد و در هر قسمت حدود 2.5 میلیون بازدید داشت.
نمونه زیر یکی از محتواهای تیم یک محتواست که برای بازی پابجی که این روزها بسیار فراگیر شده، نوشته شده است.

بازی پابجی (PUBG) چیست؟‌چرا همه در مورد بازیکن ناشناس Battlegrounds یا PlayerUnknown’s Battlegrounds صحبت می کنند؟
بازی پابجی توسط شرکت چینی Tencent Games منتشر شده و برای اندروید و iOS در دسترس است. این شرکت بزرگ‌ترین تهیه کننده، سرمایه‌گذار و ناشر بازی‌های ویدیویی در دنیاست. این بازی از 19 مارس 2018 به صورت چند مرحله ای آغاز شد و در ادامه به یکی از بازی های پرمخاطب و جذاب موبایل شناخته شد. این بازی تابحال بیشترین دانلود را در گوشی‌های اندروید و iOS داشته است.

بازی پابجی یک بازی آنلاین است، بنابراین برای انجام بازی نیاز به اتصال به اینترنت را دارید (از طریق شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi ). اما نکته قابل توجه این است که هرچه پینگ اینترنت پایین‌تر باشد بهتر است.
مشخصات فنی اندروید مورد نیاز برای این بازی، 5/1 و بالاتر و حداقل 2 گیگابایت RAM است. بنابراین اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی، می‌توانند این بازی را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *