قبل از خواندن این مطلب دست به تعمیر لوازم آشپزخانه نزنید

امروزه ضرورت استفاده از لوازم برقی خانگی برای سهولت زندگی ما غیر قابل چشم پوشی است، به طوری که اگر هر یک از لوازم دچار مشکل شود ممکن است زندگی ما را تا حد زیادی مختل می کند.

از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی تعمیر لوازم خانگی برقی از هر لحاظ اقتصادی تر از خرید مجدد آن وسیله است، به طوری که برای جایگزینی وسیله باید چندین برابر تعمیرات آن پول پرداخت کنید. اما سوال اینجاست که چگونه به تعمیر لوازم خانگی مثل تعمیرات یخچال بپردازیم؟ یا چگونه یک تعمیرکار مناسب را پیدا کنیم؟

بهترین تیم تعمیر لوازم خانگی

برای تعمیر لوازم خانگی به خصوص لوازم آشپزخانه، مثل یخچال که وظیفه تازه نگه داشتن مواد خوراکی را بر عهده دارند باید به صورت تخصصی عمل کرد.

یخچال فریزرها در برندها مختلف با سیستم داخلی متفاوت در بازار موجود هستند که هر کدام با توجه به ساختار داخلی که دارند به نوع خاصی از تعمیرات نیاز دارند. گاهی اگر خودمان در صدد تعمیرشان برآییم ممکن است، زمان زیادی را از ما بگیرد. در آخر نه تنها نتیجه دلخواه حاصل نشود بلکه خسارات بیشتری را وارد کند. در ادامه نکات مهمی که باید در تعمیر و نگهداری لوازم آشپزخانه رعایت کنید را نام می بریم.

 نکات مهم در تعمیر یخچال فریزر

یکی از فاکتورهای مهم در تعمیر یخچال فریزر سن آن است، اگر زیر 10 سال است که یخچال را خریداری کردید بهتر است به جای تعویض آن را تعمیر کنید.

نوع یخچال در هزینه تعمیرات یخچال تاثیر زیادی دارد، برای مثال اگر یخچال شما از نوع یخچال ساید هوشمند است و بیش از 5 سال است که از آن استفاده می کنید هزینه تعمیراتش نسبت به مدل های جدید گران تر است.

اگر صدای وز وز از یخچال شنیدید و مدتی بود متوجه شدید که غذا را خنک نگه نمی دارد، مشکل از کمپرسور است. برای تعمیر کمپرسور باید با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

اگر یخچال فریزر شما داغ کرد و صداهای عجیبی تولید می کرد مشکل از فن کمپرسور آن است.

اگر شما صدای کلیک شنیدید خبر خوبی است زیرا هنوز شانسی برای تعمیر وجود دارد و مشکل از رله استارت است که باعث شده کمپرسور به خوبی کار نکند.

نکات مهم در تعمیر ماشین لباسشویی

عیب یابی ماشین لباسشویی، رفع مشکلات رایج مربوط به خرابی ماشین لباسشویی، انجام سرویس یا تعمیر ماشین لباسشویی همگی داشتن دانش تخصصی در مورد نحوه کار ماشین لباسشویی، اجزای مختلف ماشین لباسشویی، وظایف و عملکرد هر کدام و همچنین تجربه بستگی به تعمیرات لباسشویی و داشتن ابزار مخصوص دارد.

بنابراین، انجام عیب یابی یا تعمیر لباسشویی موضوعی است که باید به آن توجه شود؛ زیرا همه نمی توانند به شخصه آن را انجام دهند. علاوه بر این، دستکاری های ناشیانه ممکن است در نهایت آسیب های جدی تری به دستگاه وارد کند. در ادامه به چند نکته مهم درباره تعمیر لباسشویی ال جی ، تعمیر لباسشویی سامسونگ و تعمیر لباسشویی بوش می پردازیم.

اگر پس چرخاندن تایمر ولوم لباسشویی، هیچ عکس برق رسانی به لباسشویی وارد نشود یا حتی لامپ آن روشن نشود احتمالا برق قطع شده یا کابل رابط معیوب است.

اگر به محض چرخاندن تایمر ماشین لباسشویی، لامپ روشن شود اما عمل آب گیری انجام نشود علت آن می تواند باز بودن در ماشین خرابی میکروسوئیچ، خرابی هیدروستات، خرابی شیر ورودی و غیره باشد. عیب یابی دقیق این مشکل از یک تعمیرکار تخصصی لباسشویی بر می آید.

نشت آب از ماشین لباسشویی یکی از مشکلات شایع است که می تواند دلایل مختلف زیادی داشته باشد. ابتدا درپوش یا پنل پشت ماشین لباسشویی و درپوش بالایی را از دستگاه جدا کنید و بعد از آن لباسشویی را به برق وصل کنید. سپس در حین انجام فرایند به به دستگاه نگاه کنید تا محل نشتی را پیدا کنید.

نکات مهم در تعمیر اجاق گاز رومیزی

نکات مهمی در عیب یابی و تعمیر اجاق گاز و تعمیر ترموکوپل اجاق گاز  نسل قدیم و جدید وجود دارد که برای اجرای صحیح و رعایت نکات ایمنی باید از تعمیرکار اجاق گاز کمک بگیرید؛ زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی ممکن است خطرات جانی جبران ناپذیری رخ بدهد.

یکی از رایج ترین مشکلات اجاق گازها روشن نشدن شعله آن است که دلایل آن می تواند کثیفی مشعل، تنظیم نبودن الکترودهای جرقه زن، درست قرار نگرفتن سرپوش گاز و علل دیگر باشد.

اگر شعله اجاق گاز فقط زرد خالص می سوخت، علت کم بودن هوا در مخلوط است. برای رفع آن باید صفحه تنظیم مخلوط کن در اجاق گاز را باز کنید و میزان هوا را تنظیم کنید. بهتر برای تعمیر اجاق گاز رومیزی از یک تعمیرکار متخصص اجاق گاز کمک بگیرید.

اگر شعله اجاق گاز مقدار ثابتی نداشت علت در ترموکوپل آن است و باید سریعا نسبت به تعمیر ترموکوپل اجاق گاز اقدام کنید.

نکات مهم در تعمیر ماکروفر

معمولا قبل از تعمیر ماکروفر بهترین کار این است که پیشگیری بهتر از درمان را در نظر بگیریم و با رعایت نکات مهم در نگهداری آن طول عمر دستگاه را افزایش دهیم.

در تعمیر ماکروفر از قطعات اورجینال استفاده کنید.

ماکروفر را همیشه تمیز نگه دارید.

به هیچ عنوان ظروف فلزی یا ورقه های آلومینیومی را داخل ماکروفر نگذارید.

هرگز ماکروفر خالی را روشن نکنید.

یکی از نکاتی که در نگهداری و افزایش طول عمر ماکروفر اهمیت دارد این است که تحت هیچ شرایطی از مایکروفر برای جوشاندن آب استفاده نکنید.

دستگاه را در آشپزخانه طوری قرار دهید که در مقابل تابش مستقیم نور خورشید نباشد.

انتخاب بهترین تعمیرکار لوازم برقی آشپزخانه

لوازم آشپزخانه ممکن است به دلایل متفاوتی دچار عیب شوند و نیاز به تعمیرات داشته باشند. نکته مهم برای تعمیر لوازم خانگی انتخاب یک تعمیرکار متخصص و باتجربه است.

برای این که تعمیرکار مناسب را انتخاب کنید، می توانید از وبسایت هایی که امکان درج نظرات کاربران نسبت به خدمات را دارند استفاده کنید.

برخی از تیم های تخصصی تعمیر لوازم خانگی مانند تعمیربان (tamirban.com) با شرایط امکان پرداخت وجه بعد از انجام کار به صورت نقدی و کارت به کارت، اعزام تکنسین لوازم خانگی در محل، استفاده از قطعات اورجینال در حین تعمیر، خدمات سریع، پشتیبانی و گارانتی تعمیرات و غیره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *