خرید هاست ارزان

در چه زمان‌هایی خرید هاست ارزان پیشنهاد می‌شود؟ هاست بخشی از سرور است که مهم‌ترین وظیفه آن در ذخیره‌سازی اطلاعات وب‌سایت خلاصه می‌شود.

افراد می‌توانند برای میزبانی وب‌سایت خود از سرور مجازی، اختصاصی یا هاست استفاده کنند. شما باید بدانید که خرید هاست اقتصادی در چه شرایطی منطقی است؟

از آنجایی که سرویس‌های اشتراکی قیمت پایینی دارند؛ در شروع کار که ترافیک سایت هنوز به حد کافی نرسیده، بهترین گزینه برای خرید هستند.

در ادامه با هاست اشتراکی و دلایل خرید آن آشنا می‌شویم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی هاست

اگر به‌تازگی وارد دنیای وب‌سایت شده‌اید، شاید اطلاعات کاملی راجع‌به هاست نداشته باشید. به‌همین دلیل می‌خواهیم در ابتدای مطلب به‌طور مختصر آن را معرفی کنیم.

وب‌سایت از 2 بخش هاست و دامنه تشکیل می‌شود. دامنه تنها آدرسی است که کاربران از طریق آن وارد سایت می‌شوند.

سرور به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که هرکدام از آنها هاست نام دارد. این بخش معمولا اطلاعات لازم یک سایت را در خود ذخیره کرده تا کاربران اینترنت، بتوانند آنها را مشاهده کنند.

از آنجایی که سرور به‌صورت اشتراکی در اختیار چند کاربر قرار می‌گیرد، خرید هاست ارزان برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک و حجم بالایی دارند توصیه نمی‌شود.

چرا باید هاست ارزان بخریم؟

خرید هاست ارزان به همه افراد توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است در عملکرد وب‌سایت تداخل ایجاد کند. برای این منظور لازم است شما هدف خود را از خرید هاست بدانید.

به‌طور کلی با پاسخ به برخی سوالات می‌توانید برای خرید هاست ارزان به نتیجه درستی برسید. این سوالات به شرح زیر هستند:

از راه‌اندازی وب‌سایت چه هدفی دارید؟

قطعا خرید هاست ارزان برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بزرگ، کار درستی نیست و شما با این کار تنها باعث از دست‌ دادن مشتری می‌شوید.

علت این است که اگر هاست، قدرت و سرعت کافی برای لودشدن سایت را نداشته باشد،  کاربر سریعا فروشگاه را ترک می‌کند.

در مقابل، اگر هدف ایجاد کسب‌وکاری کوچک یا وب‌سایت خبری است، خرید هاست ارزان می‌تواند بهتری گزینه باشد. البته تا زمانی که ترافیک سایت چندان بالا نرود.

افرادی که به‌تازگی می‌خواهند طراحی وب‌سایت را یاد بگیرند، در شروع کار بهتر است به‌دنبال خرید هاست ارزان باشند. زیرا نیاز این افراد به‌طور کامل رفع می‌شود.

لازم به‌ذکر است در هر زمان که ترافیک سایت بالا رفت، می‌توان هاست را ارتقاء داد. پس در حین خرید نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید.

بررسی میزان بازدیدکننده‌های سایت

بسته به نوع سایت شما و حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، میزان بازدیدکننده‌های سایت می‌تواند متفاوت باشد.

شما باید این موارد را کاملا بررسی کنید که آیا موضوع مورد نظرتان باعث جذب تعداد زیادی از کاربران اینترنت می‌شود یا برای رسیدن به ترافیک بالا، نیاز به صبر و تلاش زیادی دارید؟

با رسیدن به پاسخ مناسب می‌توانید خرید هاست ارزان را در اولویت خود قرار دهید یا به‌سراغ هاست‌هایی با حجم بالاتر یا حتی خرید سرورهای مجازی بروید.

چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید؟

در شروع کسب‌وکار بسیاری از افراد سعی دارند بیشتر بودجه خود را صرف جذب مشتری کنند و این موضوع کاملا طبیعی است.

به‌همین دلیل نیز خرید هاست ارزان یا اقتصادی به این افراد توصیه می‌شود. زیرا با این کار لازم نیست درصد بالایی از هزینه‌ها را برای خرید سرور مجازی یا اختصاصی صرف کنند.

همان‌طور که گفتیم، پس از رونق یافتن سایت و افزایش ترافیک، امکان ارتقاء هاست وجود دارد.

میزان منابع مورد نیاز شما از سرویس میزبان چقدر است؟

وقتی شما هاستی خریداری می‌کنید، یعنی به‌صورت اشتراکی با چند کاربر دیگر در حال استفاده از منابعی مانند حافظه، رم و CPU آن سرور هستید.

باید بگوییم که هرچه هاست ارزان‌تر باشد، نشان‌دهنده تخصیص کم‌تر این منابع است. پس باید به این موضوع دقت کرده و با توجه به میزان منابعی که نیاز دارید برای خرید هاست اقتصادی اقدام کنید.

توجه به میزان دانش فنی خود

افرادی که هیچ دانش و علمی در زمینه تنظیم سرور اختصاصی و سرور مجازی ندارند، بهتر است در گام اول به‌سراغ خرید هاست اقتصادی بروند.

برای عملکرد بهتر سرورهای مجازی یا اختصاصی لازم است فرد آن را کنترل یا تنظیم کند. این در حالی‌ است که هاست اشتراکی هیچ نیازی به دانش فنی ندارد.

نکات لازم برای خرید ارزان‌ترین هاست ایران

برای خرید هاست ارزان باید چند نکته را مد نظر داشت. نکته اول نوع پنل مدیریتی و دیگری خرید هاست دانلود ارزان از شرکتی معتبر است.

هاست دانلود

شما می‌توانید هاست اقتصادی تهیه کنید و در کنار آن برای پیشگیری از اختلال در عملکرد سایت از یک هاست دانلود ارزان نیز استفاده کنید. با این کار علاوه‌بر صرف هزینه کم، قدرت لودشدن سایت افزایش پیدا می‌کند.

خرید هاست دانلود باعث حفظ منابع هاست اشتراکی شده و همچنین از ایجاد آسیب به وب‌سایت‌های دیگر مشترکان، جلوگیری می‌کند.

با تهیه این نوع هاست، کاربران شما می‌توانند تعداد فایل‌های مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود کنند و هیچ تغییری در سرعت سایت به‌وجود نیاید.

با توجه به این موارد نباید از خرید هاست دانلود برای وب‌سایت خود غافل شوید. به‌خصوص اگر فایل‌های زیادی روی وب‌سایت آپلود کرده باشید.

 کنترل پنل میزبانی وب

با خرید هاست ارزان لینوکسی، کنترل پنلی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید برخی تنظیمات را روی هاست خود انجام دهید.

یکی از محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌های وب‌هاستینگ، سی‌پنل بوده که با رابط کاربری ساده و استفاده از ابزارهای خودکار، فضای راحتی برای افراد به‌وجود آورده است.

سی­پنل اختیارات متفاوت و کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شما با تهیه هاستی که از این کنترل­پنل پشتیبانی می‌کند، مسیر راحتی در پیش خواهید داشت.

از امکانات سی پنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بکاپ‌گیری به‌صورت کامل و بخش‌بندی‌ شده از اطلاعات
  • ایجاد Email Account
  • مدیریت وب‌سایت
  • افزودن دامنه‌های متفاوت به هاست
  • نصب برنامه‌های جانبی روی سرور
  • مدیریت پایگاه‌ داده‌ها
  • نصب راحت سیستم مدیریت محتوا (CMS) روی هاست
  • تهیه نسخه پشتیبان از سایت
  • بررسی میزان استفاده از پهنای باند
  • آپلود راحت فایل‌های مختلف روی سرور

جمع‌بندی

خرید هاست ارزان برای چه افرادی مناسب است؟ هاست به بخشی از سرور گفته می‌شود که میزان کمی از منابع به آن اختصاص داده شده و نسبت به خرید سرور مجازی و اختصاصی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

خرید هاست اقتصادی برای همه کاربران توصیه نمی‌شود و شما باید ابتدا هدف خود از راه‌اندازی وب‌سایت را بررسی کنید.

هاست ارزان برای کسب‌کارهای کوچک، شروع یادگیری طراحی سایت و ایجاد وب‌سایت خبری مناسب است. در حین خرید باید مواردی همچون میزان منابع مورد نیاز، دانش فنی، بودجه کلی و میزان ترافیک سایت بررسی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *