header
بک لینک

شبکه 5G سراسری برای اولین بار در اروپا!

شبکه 5G سراسری برای اولین بار در اروپا!

برای اولین با در اروپا پس از راه اندازی شبکه های 5G این شبکه به صورت سراسری راه اندازی شد. در ادامه جزئیات و حواشی این خبر مهم در صنعت تکنولوژی اروپا را مطالعه خواهید کرد.

در حالی که تاکنون چندین کشور اروپایی شبکه های 5G را در بخش هایی از چندین شهر مهم خود راه اندازی کرده اند هیچکدامشان تاکنون نتوانسته اند که پوشش سراسری این سرویس را در مرزهای خود ایجاد کنند. با این حال روز گذشته کشور کوچک اما ثروتمند موناکو اعلام کرد که با تلاش اپراتور داخلی خود (موناکو تلکام) و البته سخت افزار 5G هواوی توانسته شبکه 5G را به صورت سرتاسری در قلمرو خود راه اندازی کند.

در ابتدا موناکو تلکام یک دستگاه گوشی هواوی میت ۲۰ ایکس یا می میکس ۳ شیائومی را همراه با سرویس 5G در اختیار مشتریانش می گذارد که تا پایان جولای ۲۰۲۰ هیچگونه هزینه اضافه ای برایشان ندارد. این اپراتور همچنین اعلام کرده که با کمک تجهیزات و زیرساخت های 5G در تلاش برای ارائه سرویس وای فای عمومی در مراکز جابجایی مسافران است و قصد دارد از این شبکه در ماشین های خودران، اطفاء حریق و توسعه تکنولوژی های کنترل از راه دور استفاده نماید.

فدرک گنتا مدیر بهبود دیجیتالی موناکو در این باره گفت:

5G یک بهبود ساده نسبت به 4G نیست و میتوان آن را تغییر در الگوها خواند. این تکنولوژی صنایع انرژی، سلامت، رسانه و حمل و نقل را متحول خواهد کرد و تاثیر مثبت خود در زمینه سیاست های جمعی و اقتصادی را به ما نشان خواهد داد.

موناکو که عنوان دومین کشور کوچک دنیا را در اختیار دارد و مساحت آن از ۵۰۰ هکتار فراتر نمی رود تنها ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در نتیجه ایجاد پوشش سراسری 5G در آن چندان هم برای مدیران این کشور دشوار نیست. اما نکته مهم در این رابطه بی اعتنایی مقامات این کشور به هشدارهای آمریکا نسبت به خطرات هواوی و استفاده از تجهیزات آن در زیرساخت های کلیدی و اصلی شبکه 5G شان است.

گو پینگ معاونت هواوی در این رابطه گفت:

حالا موناکو نقش یک ویترین را برای اروپا ایفا میکند و دیگر دولت های اروپایی می توانند ببینند که چطور 5G با این کشور باهوش تلفیق می شود. موناکو نیز در پاسخ اعلام کرده که کلیه اقدامات لازم را انجام داده تا از بابت امنیت شبکه 5G خود اطمینان حاصل کند.

2 دیدگاه برای “شبکه 5G سراسری برای اولین بار در اروپا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *