بک لینک

دارک مود و تاثیر آن بر باتری چگونه است؟

 

در این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص ویژگی جذاب آیفون های جید با نام دارک مود و تاثیر آن ها بر روی باتری موبایل ها صجبت کنیم.

حالت تاریک یا dark mode یکی از ویژگی های قابل توجه  iOS 13 بوده و به سرعت در حال گسترش و فراگیری به اپلیکیشن های ثالث و وب سایت هاست. وب‌سایت PhoneBuff در جدیدترین آزمایش خود دارک مود را با لایت مود در آیفون XS مقایسه کرده و تاثیر آن در کاهش مصرف باتری را اندازه گرفته است.

در آزمایش مذکور از دو آیفون XS و دست های رباتیک استفاده شد و کارهای مختلفی همچون تایپ کردن، مسیریابی در نقشه گوگل، تماشای یوتیوب و کارهای دیگر در گوشی ها انجام گرفت.

نتیجه این آزمایش جالب و البته تا حدودی قابل پیش بینی بود. همانطور که ملاحظه کردید آیفون XS در حالت دارک مود باتری کمتری نسبت به آیفون دیگر با حالت لایت مود مصرف کرد و زمانی که آیفون لایت مود خاموش شد، آیفون دارک مود همچنان 30 درصد باتری داشت.

البته لازم به ذکر است که مقدار روشنایی در هر دو گوشی این آزمایش روی 200 نیت تنظیم شده بود؛ بنابراین در تنظیمات روشنایی تاریک تر و روشن تر تفاوت هایی را در مصرف باتری مشاهده خواهید کرد. اما در مجموع آیفونی که حالت دارک مود در آن فعال شده بود از آیفون لایت مود بیشتر روشن ماند.

نباید فراموش کنیم که حالت تاریک وقتی بیشترین تاثیر را روی مصرف باتری می گذارد که نمایشگر از نوع OLED باشد. پیکسل های خاموش در نمایشگرهای اولد هیچ انرژی مصرف نمی کنند اما در نمایشگرهای LED، پیکسل ها تاریک تر می شوند و همچنان به مقدار بسیار کمی از خود نور ساطع می کنند. دلیل کنتراست بهتر این نمایشگرها نیز به همین خاطر است.

با این تفاسیر حالت تاریک را خیلی ها دوست ندارند، ولی ذخیره حدوداً 30 درصد باتری تفاوت بین شارژ کردن و شارژ نکردن است. بنابراین حتی اگر از این قابلیت بدتان می آید، بهتر است برای ذخیره باتری هم که شده هر چند وقت یکبار سراغ آن بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *