بک لینک

ایده هایی برای تولید محتوا اینستاگرام در زمینه دندانپزشکی‎

همراه با گسترش شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای آنلاین، تبلیغات و محتواها هم وجهه هایی نو را از خود بروز داده اند. مثلاً تا چند سال گذشته، نام پزشکان فقط به صورت زبان به زبان به بقیه افراد منتقل می شد و پزشک خوب از پزشک متوسط شناخته می شد. اما این روزها شما می توانید در دورترین نقطه شمالی کشور، با پزشکانی از دورترین نقاط جنوبی کشور، ارتباط برقرا کنید و مشاوره دریافت نمایید. یکی از راههایی که می تواند برای پزشکان جنبه تبلیغات و معرفی آنها را داشته باشد، تولید محتوا است. پزشکان مختلف می توانند با تولید محتواهای جذاب و خواندنی، نظر متقاضیان را به سمت خود جلب نمایند. خصوصا با کمک شبکه مجازی اینستاگرام که مجموعه ای از کاربران فعال و جویای نیازهای پزشکی مختلف را دارد.

یکی از رشته های پزشکی که همه افراد به تخصص این پزشکان نیاز دارند، دندانپزشکی است. دندانپزشکی با سلامت دهان و دندان در ارتباط است و یک دندانپزشک برای تولید محتوای خوب باید نکاتی را مدنظر قرار دهد. با توجه به اینکه تولید محتوای دندانپزشکی هم می تواند ساده باشد و در عین حال سخت هم به نظر برسد، تصمیم گرفتیم تا تعدادی از ایده های ناب برای تولید محتوا اینستاگرام در حوزه دندانپزشکی را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بتوانید با کمک آنها محتواهایی منحصر به فرد و خواندنی تولید کنید.

اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای دندانپزشکان

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای دندانپزشکان، هنوز در مراحل ابتدای پذیرش قرار دارد اما هر روز دندانپزشکان بیش تری به قدرت حضور در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک پی می برند. برای کسب و کاری که 15 درصد مردم با ترس و وحشت از آن یاد می کنند، چه راهی بهتر از این وجود دارد که بیماران وفادار به ویزیت باشند تا اینکه دائما به آن ها یادآور شوید چیزی برای ترسیدن وجود ندارد؟

دندانپزشکان نسبت به سایر کسب و کارها در موقعیت متفاوتی قرار دارند. مغازه های لباس فروشی، شرکت های نرم افزاری، رستوران ها و دیگر کسب و کارها باید مشتری خود را قانع کنند که وسیله ای که می فروشند، حتی اگر مشتری به آن نیازی نداشته باشد، ارزش مبلغ مورد انتظار را دارد؛ اما دندانپزشکان الزامی ندارند تا مردم را قانع کنند که دندان ها و لثه های خود را چک کنند. همه می دانند که باید هر چند وقت یک بار توسط دندانپزشک ویزیت شوند. تعریف یک استراتژی برای اینستاگرام مارکتینگ دندانپزشکان ، برای بیماران نیزفرصتی ایجاد می کند تا چک آپ های خود را فراموش نکنند.

بیش تر چالشی که دندانپزشکان با آن مواجهند این است که به بیماران یادآوری کنند تا نوبت خود را برنامه ریزی کنند و به آن ها در غلبه بر ترس و نگرانی مرتبط با دندانپزشکی کمک کنند. در نهایت، این کار سبب به دست آوردن اعتماد بیمار می شود.
بازاریابی شبکه های اجتماعی راه حلی نهایی برای ایجاد رابطه با مخاطبان است که برای یک دندانپزشک، به معنای متقاعد ساختن بیمار به باور این نکته است که شما می توانید تجربه بدون دردی را برای او فراهم کنید.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا به بیمار خود کمک کنید احساس راحتی بیش تری، حتی قبل از اینکه به مطب شما بیاید، داشته باشد. تخصص خود را برای آنها توضیح دهید، با نشان دادن این موضوع که درمان خود را به دستان مطمئنی سپرده اند، سابقه و تجربیات خود را برای مشتریان ثبت کنید. با محتوای اجتماعی جذاب و شاد، بدگویی های مربوط به مراجعه به دندانپزشکی را کمرنگ کنید. به کار خود خصوصیات جالب توجه ببخشید. با این کار، مردم برای دیدن شما روزشماری می کنند. در واقع، همه چیز مربوط به اعتماد آن ها به شماست.

به یاد داشته باشید که شما فقط مشکلات دهان و دندان را درمان نمی کنید؛ شما راحتی، سلامت، اعتماد به نفس، اعتماد و مهم تر از همه یک تجربه خوب را به مراجعین خود هدیه می دهید. شبکه های اجتماعی محیطی که شما برای ارتباط با مشتری نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. به آن ها یادآوری کنید که نه فقط به فکر دندان ها، بلکه به فکر مردم هستید.

ایده های تولید محتوا برای دندان پزشکی

دندان پزشکی یکی از ترس های بزرگ عموم مردم است و پزشکان و بازاریاب هایی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، سعی می کنند با کاهش ترس مردم و افزایش راحتی آن ها را به سمت مطب های دندان پزشکی جذب کنند. هرچند عده معدودی از دندان پزشکان از ترس مردم برای جذب آن ها سوء استفاده کرده و اینگونه مردم را ترغیب می کنند تا به مطب ها برای چکاپ دندان ها مراجعه کنند.

نمونه ایده های تولید محتوا

  • اطلاعات، پادشاه فعالیت در این حوزه است. هر گروهی که بهتر به سوالات مردم پاسخ دهد و آن ها را راهنمایی کند، مراجعان بیشتری به دست می آورد. اغلب سوالاتی که مردم در این حوزه دارند مرتبط به بهداشت دهان و دندان، مدیریت استرس و اضطراب در محیط مطب، و قیمت خدمات ارائه شده است.
  • کنجکاوی، اغلب مردم پس از یافتن پرسش سوالاتشان به سوالات دیگری می رسند و تمایل به دستیابی پاسخ آن ها دارند. عمده سوالات آن ها در مورد چه غذاهایی دندان هایم را سالم نگه می دارد، سفیدکننده های طبیعی و مزایای مسواک است.
  • موارد الهام بخش، اغلب مردم به لبخندهای زیبا واکنش مثبت نشان می دهند، کافیست در پست های اینستاگرام خود تعدادی از این عکس ها را قرار دهید تا واکنش مردم را مشاهده کنید.
  • وبلاگ ها به دندان پزشکان این فرصت را می دهند خودشان را فراتر از یک دندان پزشک در مطلب نشان دهند و به عنوان یک انسان که در زمینه کارشناسی بهداشت فردی مسئول است، معرفی کنند. دندان پزشکان موفق می توانند با پاسخ دادن به سوالات مردم در وبلاگ هایشان بر جذابیت مطالب وبلاگ خود بیفزایند.
  • عکس های پشت صحنه
  • دوباره پست کردن عکسی که بیمار در مطب شما گرفته است
  • عکس های قبل و بعد (با اجازه بیمار )
  • رویدادهای تشویق کننده
  • برگزاری چالش هایی مانند #بهترین_لبخند یا مشابه آن
  • استفاده از هشتگ های ترند شده

نمونه موفق تولید محتوا در دندان پزشکی

اگر در مقالات خارجی جست و جو کنید، احتمالا نام دکتر اسپیندل (یکی از دندان پزشکان موفق در حوزه وبلاگ نویسی) به گوشتان می خورد. همچنین دکتر آنیسا هولمز (در حوزه بازاریابی فیس بوک فعالیت داشته است و باعث ارتقای شغل و خدماتش شده است، ) امروزه او در حوزه بازایابی فیس بوک یکی از شناخته شده ترین دندان پزشکان می شناسند. شما از مطالب تولید شده این دو دندان پزشک می توانید ایده بگیرید و به تولید محتوای خاص خودتان برای مخاطب ایرانی بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *