بک لینک

گوگل دیگر فایل های فلش را پشتیبانی نخواهد کرد!

گوگل دیگر فایل های فلش را پشتیبانی نخواهد کرد!

در این مطلب به جزئیات خبر عدم پشتیبانی گوگل از فایل های فلش خواهیم پرداخت.پیش از این ادوبی نیز اطلاعیه ای مبنی بر عدم اعطای امتیاز به فایل های فلش منتشر کرده بود و اکنون گوگل تصمیم به این کار گرفته است. با ما همراه باشید.

در اوایل مرداد ماه سال 96 ادوبی اطلاعیه ای ارائه کرد مبنی بر این که پشتیبانی از فلش را تا پایان سال 2020 به طور کامل قطع می کند و حالا گوگل هم به تازگی بیان کرده که در چند هفته آتی، محتوای فلش یا فایل های Shockwave Flash را فهرست بندی یا ایندکس نمی کند.

هدف گوگل از این کار نمایش برترین محتواها با توجه به جستجوی کاربر است. تا قبل از این جستجوی گوگل به صفحه هایی که فلش در آنها به کار رفته بود امتیاز اعطا می کرد، تقریباً شبیه صفحه هایی که کد Embed یوتیوب در آنها قرار داده شده؛ ولی به خاطر محبوبیت HTML5 استفاده از این فناوری دیگر منطقی نیست و افزونه آن یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف آن است.

بسیاری از مرورگرهای بزرگ از جمله مایکروسافت اج، کروم، فایرفاکس و سافاری به صورت پیش فرض محتوای فلش را مسدود می کنند.

تغییرات در سرچ گوگل تاثیری روی کاربران ندارد و بیشتر به عنوان هشداری برای توسعه دهندگان است تا خود را با تغییرات وفق داده و برای مفیدتر کردن سایت های خود از تکنولوژی های مدرن استفاده کنند.

فلش تا همین چند سال پیش کاربرد زیادی در مرورگر داشت و در بسیاری از بازی ها، انیمیشن ها و المان های تعاملی استفاده می شد اما با گذشت زمان این تکنولوژی نتوانست متناسب با بالغ شدن اینترنت، با آن رشد کرده و خود را با آن وفق دهد و حتی به یک عامل دردسرساز و ریسک امنیتی تبدیل شد.

یکی از عوامل مرگ فلش شباهت زیادش به یک سیستم عامل مجازی با طراحی پیچیده بود که آنرا به طعمه خوبی برای هکرها تبدیل می کرد. گوگل آغاز مرداد ماه سال جاری فلش را در کروم 76 بلاک کرد. موزیلا نیز اواخر دی ماه 97 این تکنولوژی را در فایرفاکس به طور پیش فرض غیر فعال نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *