امروزه اکثر کسب و کارها هم در فضای مجازی و هم در محیط وب سایت ها به فعالیت و ارائه خدمات یا فروش محصول مشغول هستند. باشگاههای ورزشی هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند و با توجه به جذب عمومی مردم به سمت ورزش و بهره مندی از سلامتی و تندرستی، این باشگاهها در صورتی که فعالیت مناسب و خوبی داشته باشند و محتواهای مفید تولید نمایند می توانند کاربر هدفمند را به سمت خود جلب نمایند.
اما اینکه باشگاههای ورزشی چه محتواهایی باید تولید کنند یکی از مهمترین مواردی است که باید توسط مدیران باشگاه مورد بررسی قرار گیرد. گاهی ممکن است فردی برای محتوای خود (در اینستاگرام یا وب سایت) هزینه و زمان زیادی را صرف نموده باشد، اما نتوانسته نتیجه مطلوب را کسب نماید، در اینصورت زمان او به هدر رفته و هزینه های او بی نتیجه مانده است.
اگر شما هم در زمینه باشگاه ورزشی دارای وب سایت یا پیج اینستاگرامی هستید، حتما در رابطه با ایده های تولید محتوای خوب مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین و ثمربخش ترین محتوا را تولید نمایید و کاربر را به سمت خود جلب نمایید.
با ده مورد از بهترین و جدیدترین ایده های تولید محتوای باشگاه ورزشی همراه ما باشید.
ایده های تولید محتوای ورزشی برای اینستا و وب سایت
1. برای جذب مشتری باشگاه ورزشی از مدیریت صفحه اینستاگرام استفاده کنید.
بیو صفحه اینستاگرام شما معرف کسب و کارتان است؛ پس برای نوشتن آن باید نهایت دقت را داشته باشید و از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با زمینۀ فعالیتتان استفاده کنید. هنگام تکمیل پروفایل اینستاگرام توجه به نکات زیر ضروری است:
• استفاده از عکس پروفایل مناسب که معرف شما باشد، مانند لوگو؛
• اضافهکردن لینک سایت و اطلاعات تماس در بیو؛
• قراردادن اکانت اینستاگرام در حالت بیزینسی برای گزارشگیری و نمایش به تعداد کاربران بیشتر؛
• استفاده از هشتگهای مناسب با زمینۀ فعالیت.
2. برای جذب مشتری باشگاه ورزشی از محتوای باکیفیت استفاده کنید.
تولید محتوای جذاب و باکیفیت برای اینستاگرام رمز موفقیت شماست. استفاده از تصاویر بیکیفیت که به اندازۀ کافی شفاف نیستند، نهتنها کمکی به افزایش فالوئر اینستاگرام نمیکند، بلکه باعث ریزش فالوئرهای فعلی شما نیز میشود. علاوهبر استفاده از محتوای تصویری مناسب، نوشتن محتوای متنی و انگیزشی موجب جذب کاربران بیشتری میشود. در این میان نباید از تأثیر قوی هشتگها نیز غافل شد. تولید محتوا برای باشگاه بدنسازی میتواند در قالب تمرینات آموزشی، معرفی هفتگی ورزشکاران حرفهای باشگاه، ویدئویی از تمرینات بدنسازان و… باشد.
تولید محتوا برای باشگاه بدنسازی
برای تولید محتوای اینستاگرام بهصورت تصویری، کافی است از دوربین حرفهای یا گوشی موبایلی با دوربین باکیفیت استفاده کنید. همچنین، از اپلیکیشنهای مناسب ادیت عکس و محتوای تصویری اینستاگرام کمک بگیرید. Layout by Instagram و Boomerang ازجمله اپلیکیشنهای مناسب تصویرسازی برای این شبکۀ اجتماعی هستند. علاوهبراین، بخش استوری اینستاگرام دارای افکتها و ایموجیهای انیمیشنی است که به ساخت تصاویر منحصربهفرد کمک بسیاری میکند.
همیشه برای تولید محتوای اینستاگرام ایدههای جدید خلق کنید. یکی از بهترین استراتژیهای تولید محتوا که امروزه برای جذب مشتری باشگاه پرورشاندام، آرایشگاهها و کلینیکهای زیبایی کاربرد دارد، انتشار عکسهای قبل و بعد است. پستهای ورقزدنی و استوریها بهترین جایگاهها برای این محتواها هستند.
نکتۀ مهم دیگری که هنگام تولید محتوا برای باشگاه ورزشی باید به آن توجه کنید، ایجاد صفحه اینستاگرام شاداب و سرزنده است. به همین دلیل از قراردادن پستهای یکرنگ و تیره بهصورت پشتسرهم جلوگیری کنید. همچنین، سعی کنید محتواهای با یک موضوع مشخص را پشتسرهم قرار ندهید (مثلاً دو پست انگیزشی). تنوع در پستگذاری باعث ایجاد هیجان در کاربران میشود.
3. از نوعی هویت و سبک شاخص برای مدیریت صفحه اینستاگرام باشگاه ورزشی استفاده کنید.
جستجو برای الهامگرفتن از صفحههای اینستاگرام باشگاههای ورزشی، اولین قدم برای جذب مشتری باشگاه ورزشی با مدیریت صفحه اینستاگرام است؛ بنابراین بازدید از وبسایتها و صفحههای اینستاگرام باشگاههای ورزشی معروف و حرفهای پیشنهاد میشود. داشتن طرحی کلی هنگام مدیریت صفحه اینستاگرام (تمپلیت) کمک بسیاری به هدفمندشدن صفحه میکند و کاربران با مراجعه به صفحه کسب و کار شما در اینستاگرام، با دیدن طرح یکسانی که بیانکنندۀ شخصیت برند شماست (وجود یک رنگ یا سمبل خاص)، با هویت شما احساس نزدیکی خواهند کرد.
4. از هشتگهای مناسب باشگاه ورزشی استفاده کنید.
اولین نکته هنگام مدیریت صفحه اینستاگرام، استفاده از هشتگهای مناسب و کاربردی است. در نظر داشته باشید که استفاده از بیش از 10 هشتگ باعث اسپمشدن محتوای شما میشود. شما باید از هشتگهای مناسب با باشگاههای ورزشی استفاده کنید؛ زیرا ذکر هشتگهای ترند که تناسبی با کسب و کار شما ندارد، کار درستی نیست. اگر برای انتخاب بهترین هشتگهای باشگاه ورزشی دچار تردید هستید، بهتر است نگاهی به صفحه اینستاگرام رقبا بیندازید. البته رصدکردن مدام صفحه اینستاگرام سایر رقبا نهتنها به انتخاب بهترین هشتگها کمک میکند، بلکه میتوانید با مشاهدۀ آنها موقعیت خودتان را نسبت به سایرین بسنجید. همچنین میتوانید هشتگهای مخصوص به خودتان را بسازید و فالوئرها را به استفاده از آنها تشویق کنید.
5. از قابلیت تگ اینستاگرام برای جذب مشتری باشگاه بدنسازی استفاده کنید.
اگر از ورزشکاران و مربیان باشگاه خودتان برای معرفی حرکات آموزش استفاده میکنید، حتماً آنها را تگ کنید. به این ترتیب نهتنها فالوئرهای آنها شما را دنبال میکنند، بلکه باعث ترغیب سایر ورزشکاران نیز میشوید. اگر به اینفلوئنسرها آموزش میدهید، آنها را در پستهای خود تگ کنید یا بخواهید یک پست از شما در صفحه اینستاگرام خودشان منتشر کنند. به این ترتیب احتمال افزایش فالوئر اینستاگرام شما بیشتر خواهد شد و قطعاً در میان پستهای اکسپلورر دیده خواهید شد.
6. از قابلیت استوری اینستاگرام برای جذب مشتریان باشگاه بدنسازی استفاده کنید.
استوریهای اینستاگرام راهی برای زندهنگهداشتن نام برند در ذهن کاربران است؛ چراکه جایگاه آن دقیقاً بالای فید قرار دارد. درصورتیکه فالوئرهای شما با محتوای استوری ارتباط برقرار کنند و با آن تعامل داشته باشند، استوری شما نسبت به سایرین در بخش ابتداییتری نمایان میشود. محتوای استوری فقط به فضای باشگاهی ختم نمیشود. شما میتوانید تصاویری از سفرها یا ماجراجوییهای خود را در صفحه اینستاگرام باشگاه ورزشی قرار دهید؛ در این صورت مخاطبان با شما ارتباط نزدیکتری برقرار میکنند.
7. بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید.
اگر بهدنبال جذب مشتری باشگاه ورزشی با مدیریت صفحه اینستاگرام هستید، برای زمان انتشار پست برنامهریزی کنید. برای مثال، روزی را برای انتشار پستهای آموزشی یا انگیزشی در نظر بگیرید. همچنین از ویدئوهای کوتاه یا بلند در روزهای مشخصی از هفته استفاده کنید. البته این موضوع با مخاطبان و تعامل آنها با صفحۀ شما نیز ارتباط مستقیم دارد. بهطورکلی برنامۀ هفتگی بنویسید و در آن محتواهای هر روز را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که میتوانید از استوریهای مختلف مناسبتی و اشتراکگذاری یک تصویر از یک صبح زیبا یا هر تصویر خارج از برنامه نیز بهره ببرید. محتواهایی که میتوانید متناسب با برنامه هفتگی از آنها استفاده کنید، شامل موارد زیر است:
• متون انگیزشی؛
• پستهای قبل و بعد؛
• مصاحبه با یکی از ورزشکاران باشگاه؛
• ویدئوی آموزش حرکات؛
• نکات کلیدی در تمرین؛
• معرفی رژیم غذایی؛
• انتشار پست مشتریان.
لازم نیست طبق برنامۀ بالا پیش بروید؛ اما این موارد ایدههایی هستند که میتوانید از آنها برای برنامهریزی طرح هفتگی خود استفاده کنید.
اگر میخواهید از قبل برای انتشار پستهای اینستاگرام برنامهریزی کنید، میتوانید ابزارهایی مانند Hootsuite و Later را به کار ببرید.
8. لینک سایت را در بیو اینستاگرام سالن ورزشی قرار دهید.
همانطورکه میدانید، امکان لینکدهی در کپشن و کامنتهای اینستاگرام وجود ندارد و تنها راه ممکن برای ذکر لینک سایت که قابلیت کلیک نیز داشته باشد، داخل بیوست. پس هرگز از قراردادن لینک سایت که میتواند صفحۀ فرود، مطلب جدید بلاگ یا هر صفحۀ دیگری باشد غافل نشوید. موضوع مهمتر اینکه لینک داخل بیو را پیوسته بهروزرسانی کنید تا مخاطبان علاوهبر مطالعه مطالب مختلف، به افزایش ترافیک سایت نیز کمک کنند.
9. از ایدههای مسابقات اینستاگرام برای جذب مشتری باشگاه ورزشی استفاده کنید.
مسابقات اینستاگرامی برای جذب مشتری سالن ورزشی، به یک یا چند ایده محدود نمیشود، بلکه بسیاری از کسب و کارها از ایدههای مختلف مانند لایک یا کامنت، بازیهایی مانند پانتومیم یا پیداکردن یک شیء در یک تصویر شلوغ و… استفاده میکنند. پیشنهاد ما به شما، داشتن خلاقیت در طراحی بازی و مسابقات اینستاگرام است. شما میتوانید با برگزاری یک چالش ورزشی از کاربران بخواهید دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند یا اینکه در ازای لایک پست، به آنها جایزه بدهید. این موضوع نهتنها باعث ایجاد انگیزه در کاربر میشود، بلکه به جذب فالوور واقعی اینستاگرام کمک میکند.
10. شبکههای اجتماعی را به یکدیگر متصل کنید.
از چند رسانه برای انتشار محتوا استفاده میکنید؟ آیا همۀ آنها به یکدیگر متصل هستند؟ یکی از مهمترین مزایای اتصال شبکههای اجتماعی به یکدیگر، امکان انتشار یک پست بهصورت همزمان روی چند رسانه است. البته توجه داشته باشید که همیشه یک محتوای مشخص را روی همۀ شبکههای اجتماعی منتشر نکنید. در این صورت کاربران از دنبالکردن تمام شبکههای اجتماعی شما صرفنظر میکنند؛ زیرا در آنها محتوای یکسانی خواهند دید.
سایت بهترین بستر برای معرفی شبکههای اجتماعی است. سعی کنید مطابق برنامۀ هفتگی، محتواهای مختلفی را در همۀ شبکههای اجتماعی باشگاه ورزشی منتشر کنید.
بیزینسیکردن صفحه، بهمعنای عمومی (Public) بودن آن نیست. علاوهبر امکان گزارشگیری در پروفایل بیزینسی، میتوانید فعالیتهای بازاریابی بیشتری مانند تبلیغات اسپانسر اینستاگرام انجام دهید که باعث افزایش فالوئر واقعی اینستاگرام میشود.