بک لینک

کرونا فروش آیفون در چین را 60 درصد کم کرد!

در ادامه ی مطلب علت کاهش فروش 60 درصدی آیفون در کشور چین را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کرونا ویروس که منشا آن از چین است در همین مدت چندماهه به شکل جدی عرضه داخلی موبایل را در کشور چین کم کرده است. حال فروش آیفون در این کشور پهناور، بیش از 60 درصد سقوط کرده است.

طبق آمارهای آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) اپل طی ماه گذشته در سراسر چین تنها ۴۹۴ هزار آیفون فروخته شده که نسبت به ۱.۲۷ میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال گذشته از ۶۰ درصد افت حکایت دارد.

این کمپانی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ انتظار دستیابی به درآمدی بین ۶۳  تا ۶۷ میلیارد دلار را داشت اما شیوع گسترده کروناویروس در کشور چین، تتعطیل شدن خطوط بسیاری در زمینه ی تولید، قرنطینه شهرها و کاهش شدید رفت و آمد سبب شد اپل از انتظارت خود دست کشیده و آن را به شدت کاهش دهد.

کمپانی کوپرتینویی دلیل افت عرضه محصول را تعطیلی فروشگاه ها و وقفه در روال کاری زنجیره فروش عنوان کرده است. محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه هم با تعطیلات سال نوی چینی مصادف شد در حالی که اپل طی آن فروش بالایی را تجربه می کرد.

با اینکه تعدادی از فروشگاه ها طی روزهای اخیر در چین بازگشایی شده اند اما معلوم نیست که فروش اپل کی به سطح عادی باز می گردد. از طرف دیگر مشکل این کمپانی به چین ختم نمی شود و حالا برخی شهرهای ایتالیا با قرنطینه مواجه شده اند و ویروس کرونا در انگلیس و ایالات متحده هم شیوع پیدا کرده است.

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین به آیفون محدود نمی شود و به گفته آکادمی CAICT در ماه فوریه مجموعا ۶.۳۴ میلیون موبایل در این کشور فروخته شده است. شاید این عدد چشمگیر به نظر برسد اما فاجعه زمانی مشخص می شود که بدانیم در فوریه ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۴ میلیون موبایل در این کشور عرضه شد که به معنی افت ۵۴.۷ درصدی در سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *