بک لینک

ایده های تولید محتوا برای حسابداری

دنیای امروز، دنیای تولید محتوا است و از طریق محتوا افراد می توانند با یکدیگر به تعامل بپردازند و اطلاعات و دانشی را در اختیار دیگران قرار دهند. این تولید محتوا می تواند در زمینه های بسیار متنوعی صورت گیرد. حسابداری یکی از رشته هایی است که نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد. به همین دلیل تولید محتوا در این حوزه هم نیازمند افرادی متخصص است که از دانش لازم برخوردار باشند.

تولید محتوای مربوط به حسابداری باید با نهایت صبر و برنامه ریزی انجام شود، زیرا این مطالب و محتواها مخاطب محور هستند و قصد دارند تا اطلاعات و دانشی را در اختیار سایرین قرار دهند.

مانند همه محتواهای دیگر در زمینه های مختلف، افرادی که به تولید محتوای حسابداری مشغول هستند، علاوه بر اینکه باید به دانش این رشته تخصص داشته باشند، باید با اصول تولید محتوا هم آشنا باشند.

تولید محتوایی که هم جذاب باشد و هم اطلاعات لازم را به کاربر انتقال دهد، می تواند یک تولید محتوای موفق تلقی گردد.

اما چرا حسابداری به تولید محتوا نیاز دارد؟ چه ایده هایی برای یک تولید محتوای موفق در این زمینه وجود دارد؟

چرا شرکت حسابداری شما به تولید محتوا نیاز دارد؟

تمرکز اصلی تولید محتوا حسابداری ارائه محتوای با کیفیت به مخاطبان هدف شرکت شما است. بر خلاف سایر حوزه‌های تولید محتوا، دراین حوزه به راحتی مشتریان جدید جذب نمی‌شوند و برای شرکت‌های حسابداری محتوای ارزشمند و با کیفیت بالا، مشتریان را جذب و درگیر می‌کند. تولید محتوا حسابداری یک استراتژی بلند مدت‌تر است، اما یک استراتژی موثر است.

شما می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا امور مالی خود را سازماندهی کنند و از طریق محتوای خود به آنها در مورد رعایت مالیات و سایر مسائل مهم آموزش دهید. موضوعات بی‌شماری وجود دارد که شرکت شما می‌تواند پوشش دهد، و مشتریان فعلی و بالقوه از تخصص شما قدردانی خواهند کرد.

با به اشتراک گذاشتن دانش خود، احتمالاً وفاداری به برند را تقویت کرده و حتی سرنخ‌های جدید را جذب خواهید کرد. تولید محتوا حسابداری که از کیفیت خوبی برخودار است و به خوبی درباره آن تحقیق شده‌است به شرکت شما اجازه می‌دهد تا جایگاه خود را به عنوان مرجع در موضوعات حسابداری تثبیت کند. این عمل به شما امکان می‌دهد تا ارتباطات جدید را به صورت آنلاین ایجاد کنید، و دامنه دسترسی شرکت خود را در این فرآیند گسترش دهید. تبدیل شدن به یک منبع اصلی در مسائل مالی به طرق مختلف برای شما سودمند است.

به عنوان مثال، شرکت شما همان چیزی است که مشتریان در صورت نیاز به مشاوره به دنبال آن هستند. آنها همچنین به احتمال زیاد خدمات شما را به دیگران توصیه می‌کنند. (هرکسی که برای اولین بار با پلتفرم‌های شما روبرو شود، دانش شما را نیز خواهد دید و تمایل بیشتری به اعتماد به شما خواهد داشت.)

اصول تولید محتوای حسابداری و مالی

شرکت‌های حسابداری با مشتریان خود رابطه‌ی منحصر به فردی دارند. این مشارکت کاری با سطح اعتماد بالای مشتری تسهیل می‌شود. صرف نظر از این‌که یک شرکت حسابداری چند سال سابقه دارد، جذب مشتری جدید و جلب توجه آن‌ها، همیشه هدف اصلی تجارت خواهد بود. در گذشته، مراجعه به مشتری، شبکه‌سازی و… روشی سنتی برای رشد تجارت حسابداری بود. اما با پیشرفت‌های فناوری، از پاسخ‌گویی و میزان موفقیت این روش‌ها به سرعت کاسته می‌شود. تولید محتوا در حوزه حسابداری و استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی، روشی کارامد برای بقا در دنیای این تجارت است.

۱- وب سایت های بهینه‌سازی شده برای موبایل

طبق گفته Smart Insights ، 48٪ خریداران آنلاین، جستجوی خود را در دستگاه‌های تلفن همراه آغاز می‌کنند. این روند باعث شده است که همه شرکت‌ها به صورت فزاینده در فضای آنلاین حضور یابند. شرکت‌های حسابداری که هنوز وب‌سایت خود را برای کاربری تلفن همراه بهینه نکرده‌اند، احتمال بالقوه جذب تعداد زیادی مشتری را ندارند. حتی گوگل وب را از دید مرورگر موبایل بررسی  می‌کند.

بنابراین، بهینه‌سازی وب‌سایت حسابداری برای موبایل ضروری است. محتوا باید به صورت واضح‌تر و دقیق‌تر برای نسخه موبایل اصلاح شود. به خاطر داشته باشید، محتوای اصلی و تمرکز خود را برای ارایه در موبایل آماده کنید. چرا که با رویکرد ایندکس Mobile-fisrt گوگل، عملا معیار تصمیم‌گیری نسخه موبایل است.

۲- به تولید محتوای ویدیویی اهمیت دهید

تعجب‌آور نیست بدانید که محتوای مبتنی بر ویدیو قادر به جلب توجه بینندگان و نگه‌داشتن آن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری است. محتوای ویدیویی می‌تواند سرعت جذب مشتری شما را تغییر دهد.

با یک فیلم مقدماتی درباره شرکت حسابداری خود شروع کنید. پس از آن، به طور مرتب کلیپ‌های ویدیویی کوچک درباره خدمات حسابداری و سایر ارزش‌های آن منتشر کنید.  بهترین بخش این است که شما حتی به یک فیلم‌بردار حرفه‌ای نیاز ندارید که فیلم‌های شما را تهیه کند. امروز، بازار دست کسانی است که قالب‌های ویدئویی کوتاه و مفید را ارائه می‌دهند.

۳- استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، روشی عالی برای بازاریابی

یکی از کلمات کلیدی موجود در صنعت بازاریابی محتوا، بازاریابی اینفلوئنسر است. هنگامی که توصیه‌هایی از طرف افراد مهم یا سرشناس انجام می‌شود، قصد خرید در بین مشتریان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

با استفاده از شبکه‌های فعال در جامعه مشتریان مشهور خود، از بازاریابی تأثیرگذار به نفع خود استفاده کنید. لازم نیست برای بازاریابی تأثیرگذار، پول خرج کنید. اگر از خدمات حسابداری شما رضایت داشته باشند خوشحال خواهند شد و این کار را برای شما انجام می‌دهند. استفاده از این روش بدون شک مشتریان و علاقه‌مندان زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

۴- انواع محتوایی مختلف را آزمایش کنید

تنوع محتوا دیگر محدود به وبلاگ‌ها و مقاله‌ها نیست. بنابراین، فقط بر روی انواع متداول تمرکز نکنید. در مورد مناسب‌ترین قالب برای مطالبی که منتشر می‌کنید تصمیم بگیرید. گزینه‌های زیادی پیش روی شماست: کاتالوگ دیجیتال، سوالات متداول، چک لیست‌های حسابداری، وبینارهای آموزشی، الگوهای رفتاری مالی، اینفوگرافیک‌ها ، مطالعات موردی، GIF ها، پادکست‌ها، انیمیشن ها و… این نوآوری‌ها به شما امکان می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از مشتریان با نیازهای مختلف دسترسی پیدا کنید.

Hand drawing Content flow chart with white chalk on blackboard.

۵- در شبکه‌های اجتماعی حضور یابید

بیشتر مشتری‌های شما در شبکه‌های اجتماعی قرار دارند و بنابراین شما نیز باید آن‌جا باشید. با بررسی همه‌ی گزینه‌ها، انتخاب کنید که کدام رسانه اجتماعی برای شما مناسب است. بهترین راه برای شناخت رسانه‌های اجتماعی مورد نیاز شما، تحقیق در جایی است که بیشتر مشتریان شما هستند و در آنجا با آنها ارتباط برقرار می‌کنید. بهترین شبکه‌ی اجتماعی که می‌توانید برای تولید محتوای حسابداری استفاده کنید، لینکدین است.

لینکدین بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی برای متخصصان است. نکته اصلی برای موفقیت در لینکدین این است که با مشتریان خود در ارتباط باشید، به گروه‌های حسابداری بپیوندید و مرتباً درباره نکاتی درباره حسابداری و دستاوردهای شرکت خود مطلب ارسال کنید. این شبکه به دلیل حضور مدیران سازمان‌ها، پتانسیل بالایی برای جذب مشتری دارد.

۶- سئو و موتورهای جستجو را فتح کنید

شما یک وب سایت دارید، عالی است!! اما چگونه کاربر وب‌سایت شما را در بین میلیون‌ها وب‌سایت دیگر ببیند؟ اینجاست که SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به مرحله اجرا می‌رسد. با استفاده از جستجوگرها می‌توانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید. وقتی مخاطبان کلمات کلیدی حوزه حسابداری و مالی که شما در محتوای خود آن‌ها را گنجانده‌اید جستجو می‌کنند، شما را پیدا می‌کنند. مطمئن شوید که وب سایت شما از نظر SEO بهینه است. تولید محتوا به تنهایی ضامن موفقیت نیست و مسایل مختلف دیگری نیز در سئوی وب سایت موثر است.

۷- درباره تحولات صنعت حسابداری تولید محتوا کنید

یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مشتری‌های جدید، پوشش رویدادهای صنعت است. وقتی همیشه در صحنه هستید، به طور خودکار یک متخصص در ذهن مشتری خود محسوب می‌شوید. این کار به شما امکان می‌دهد تا در مقابل دریای شرکت‌های حسابداری ایستادگی کنید.

اما زمانی که در حال تولید محتوا در خصوص رویدادهای حسابداری هستید، فروش مستقیم خدمات را کنار بگذارید. به مشتری اجازه دهید به آرامی به شما نزدیک شود. از او برای خواندن یک مطلب، دیدن یک ویدیو آموزشی، کاتالوگ خدمات و… دعوت کنید.

۸- از ابزارهای روابط عمومی بیشترین بهره را ببرید

اگر بودجه مناسبی برای تبلیغات دارید، با تبلیغ در وب‌سایت‌های خبری، شرکت خود را بیشتر نمایان کنید. تبلیغات خوب می‌تواند به کسب و کار شما رونق بخشد و به شدت به آن نیاز خواهید داشت.

سعی کنید مصاحبه‌هایی را در خبرگزاری‌ها، مجلات اینترنتی معتبر و حتی کانال‌های اجتماعی ترتیب دهید که باعث اعتماد به نفس مشتری‌های آینده شما می‌شود. اگر در نوشتن خوب هستید، پس باید سعی کنید در سایت‌های پر مخاطب، مجلات آنلاین و غیره در مورد موضوعات مربوط به حسابداری بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *