بک لینک

اپل پتنت هدست واقعیت مجازی را ثبت کرد

6e28026e2f865f788be3e9bace2fdbe7_M

اپل بالاخره قصد دارد به دنیای واقعیت مجازی وارد شود. اخیرا این کمپانی اجازه‌ی ثبت پتنت هدست را دریافت کرد. این دستگاه شباهت بسیاری به هدست‌های Cardboard گوگل و Gear VR سامسونگ دارد.

اپل اجازه‌ی ساخت دستگاه هدست واقعیت مجازی را دریافت کرد. این دستگاه که شباهت بسیاری به هدست‌های Cardboard گوگل و Gear VR سامسونگ دارد، برای لذت بردن از بازی‌ها و محتواهای چند رسانه‌ای، نیاز است که یک آیفون یا آیپاد را درون آن قرار دهید. یک دستگاه ریموت نیز برای کنترل هدست فراهم شده تا کاربر تعامل مستقیم با هدست نداشته باشد.

اپل ادعا می‌کند که این پتنت در سال ۲۰۰۸ ثبت شده و قبل از ساخت هدست‌های Cardboard گوگل و Gear VR سامسونگ، ایده‌ی هدست مجازی را در سر داشت و به تازگی اجازه ساخت آن داده شده است. هدست اپل عملکرد مشابهی دارد اما برای استفاده حتما باید آیفون به آن متصل شود، در این حالت آیفون عملکرد صفحه نمایش واقعیت مجازی را خواهد داشت. بطور خلاصه، دستگاه واقعیت مجازی اپل دارای باتری یدکی برای قدرت بیشتر، حافظه‌ی اضافی برای ذخیره رسانه، سیستم خنک کننده و دکمه‌های سخت افزاری است که این دستگاه توسط گفتار نیز قابل کنترل است. علاوه بر این، دوربین این دستگاه قابلیتی به نام “تصویر در تصویر” دارد که به کاربر اجازه می‌دهد هنگام بازی کردن، تصاویری از اطراف خود نیز در اختیار داشته باشد.

شرکت‌های دیگری تلاش بسیاری کرده بودند تا دستگاهی مشابه کاردبورد برای استفاده با آیفون بسازند؛ از جمله هدست‌های Zeiss VR One و Pinc VR، اما اکنون اپل قصد دارد هدست خود را بسازد. در مصاحبه‌ای که مجله‌ی نیویورکر با جانی آیو طراح ارشد کمپانی اپل داشت، او گفت که اپل قصد ساخت گجت‌های پوشیدنی چشم را داشت اما به دلیل علاقه‌ی کاربران، ایده‌ی دست‌بند و اپل‌واچ را توسعه دادیم.

این پتنت نشان می‌دهد که اپل هدست واقعیت مجازی با تلفن همراه در نظر گرفته و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک پیشرفت زیادی داشته باشد.

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *