بک لینک

آموزش مدیریت وبلاگ در بلاگفا

وبلاگی یکی از بهترین روش ها برای افرادی است که تمایل دارند دانش، احساسات، آموخته ها و … خود را با دیگران به اشتراک بپذارند. قبل از پیدایش پایم رسان ها و افزایش استفاده از فضاهای مجازی مانند ایسنتاگرام، وبلاگ ها یکه تاز بودند و همواره مورد استقبال عموم واقع می شدند. به گونه ای که بسیاری از افراد که اکنون در فضاهای مجازی بلاگر هستند، همان وبلاگک نویس های چندسال گذشته هستند.

سیستم های وبلاگدهی بسیاری در حال فعالیت هستند که بلاگفا یکی از بهترین و موفقترین آنها است. امروز تصمیم داریم تا به آموزش کار با پنل مدیریتی در بلاگفا بپردازیم و هرآنچه برای کار با وبلاگ و مدیریت آن از مدیریت میز کار، ایجاد نوشته های جدید، مدیریت نظرات کاربران، مدیریت صفحات و … نیاز است را خدمت شما بیان نماییم.

اگر شما هم تمایل دارید تا اندیشه ها و احساسات خود را با افرادی مانند خود در میان بگذارید، حتما به فکر ایجاد یک وبلاگ باشید. با کمک مطلب “آموزش وبلاگ نویسی با گوشی اندروید” هم می توانید با گوشی موبایل وبلاگی را ایجاد و مدیریت نمایید.

آموزش مدیریت وبلاگ در بلاگفا

پس از ایجاد وبلاگ در بلاگفا می توانید با مراجعه به سایت بلاگفا و ورود نام کاربری و کلمه عبور خود وارد بخش مدیریتی وبلاگتان شوید. در پنل مدیریتی وبلاگ، گزینه هایی در اختیار شما قرار دارد که به توضیح هر یک می پردازیم.

با کلیک بر روی نام بلاگ، به وبلاگ خود هدایت می شوید.

با کلیک بر روی “خروج” از پنل مدیریتی خود خارج می شوید.

با کلیک بر روی “صفحه نخست سایت” صفحه ی اول سایت بلاگفا برای شما باز خواهد شد.

میز کار

با اتخاب این گزینه، دسترسی به گزینه های پر کاربرد مدیریت وبلاگ فراهم می شود. در حقیقت میز کار یک نوع دسترسی آسان و سریع به ابزارهای پرکاربرد مدیریت وبلاگ را فراهم می سازد.

نوشته جدید

با انتخاب “نوشته جدید” می توانید مطالب و نظرات خود را در وبلاگتان به نمایش درآورید. در حقیقت در این قسمت محتوای وبلاگ خود را تولید می کنید. در این بخش برای تولید محتوای مناسب، امکانات زیادی در اختیار شما قرار گرفته است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ویرایش رنگ، اندازه و فونت متن ها.
  • درج تصویر در میان نوشته ها.
  • درج پیوند (لینک) در میان نوشته ها.
  • امکان اضافه نمودن گزینه “ادامه مطلب” برای نوشته های طولانی.
  • امکان درج برچسب و دسته بندی مطالب.
  • تعیین رمز برای مشاهده ی متن کامل نوشته ها.
  • مشخص نمودن نحوه ی نظر دهی در مورد محتوا.
  • و …

نظرات تایید نشده

در این قسمت می توانید نظرات تایید نشده بازدید کنندگان وبلاگ را مدیریت نمایید. آن ها را تایید کنید و یا حذف نمایید.

آخرین نظرات

در این قسمت آخرین نظرات بازدید کنندگان وبلاگ را مدیریت خواهید کرد. می توانید آن ها را تایید و یا حذف نمایید.

نوشته های پیشین

در این قسمت به تمام نوشته های وبلاگ خود دسترسی خواهید داشت و می توانید نوشته مورد نظر خود را جستجو کنید و پس از انتخاب، آن را ویرایش نمایید و یا حذف کنید.

پیوندهای روزانه

با انتخاب این گزینه می توانید لینک هایی را در نوارکناری وبلاگ خود قرار دهید و برای آن ها توضیحی نیز بنویسید.
این نوع پیوند معمولا مانند یک دفتر علاقه مندی ها عمل می کند. شما آدرس مطالبی را که در اینترنت پیدا کردید و از آن مطالب خوشتان آمده را درون آن می نویسید، تا دیگران هم با آن ها آشنا شوند. دقت کنید که در این نوع پیوند، لینک مطلب یا نوشته مورد نظر است، نه آدرس سایت یا وبلاگ.

پیوندهای وبلاگ

در این قسمت می توانید لینک وبلاگ ها یا سایت های دیگر را قرار دهید تا در نوار کناری وبلاگ شما نمایش داده شود. در حقیقت این بخش ابزاری است برای تبادل لینک با سایر وبلاگ ها و سایت ها.

تعاریف موضوعات

با ورود به این قسمت می توانید موضوعاتی را که از پیش برای وبلاگتان ایجاد کرده اید، مشاهده کنید. همچنین می توانید موضوعات جدیدی برای دسته بندی مطالب در وبلاگ ایجاد نمایید.

صفحات جداگانه

صفحات جداگانه، صفحاتی مستقل از پست های روزانه هستند. شما می توانید آدرسی مشخص را برای آن تعیین کنید.

می‌توانید صفحات جداگانه را به دو شیوه ایجاد کنید:

۱- ایجاد صفحه جدید در قالب وبلاگ: محتوای نوشته شده در قالب وبلاگ نمایش داده خواهد شد و در صورت انتخاب قالب دیگر، محتوا در قالب جدید نمایش داده خواهد شد.

۲- ایجاد صفحه جدید با ویرایش کامل کدها:  شما می توانید در تمام کدهای صفحه تغییر ایجاد کنید. این شیوه در مواردی که نیازمند به ایجاد صفحه ای با قالب و شکلی متفاوت با قالب اصلی وبلاگ هستید کاربرد دارد. البته ویرایش کدها به اندکی آشنایی با HTML و CSS نیازمند است.

پروفایل مدیر وبلاگ

در این قسمت می توانید پروفایل خود را تکمیل کنید و هر آنچه که دوست دارید دیگران در مورد شما بدانند در این بخش وارد نمایید.
پروفایل مدیر وبلاگ در آدرس http://yourblog.blogfa.com/profile نمایش داده خواهد شد. جهت نمایش عمومی می‌بایست گزینه نمایش عمومی پروفایل را انتخاب کنید.

نویسندگان وبلاگ

در بلاگفا امکان نوشتن وبلاگ توسط چند نویسنده، تحت نظارت مدیر وبلاگ وجود دارد. با استفاده از این قابلیت، هر نویسنده امکان نوشتن مطالب خود را داشته و تنها به نوشته های خود جهت ویرایش یا حذف آن دسترسی دارد و  امکان تغییر کلمه عبور مدیر وبلاگ یا دیگر نویسندگان را نداشته و یا نمی تواند وبلاگ را حذف کند. البته مدیر وبلاگ می تواند به نویسندگان دسترسی بیشتری برای مدیریت وبلاگ بدهد. بطور مثال به ایشان امکان ویرایش یا انتخاب قالب وبلاگ را بدهد.

برای استفاده از امکانات وبلاگ تیمی کافیست مدیر وبلاگ پس از ورود به بخش مدیریت بلاگ گزینه “نویسندگان وبلاگ” را انتخاب کند و سپس نام کاربری، کلمه عبور و دیگر مشخصات را برای نویسنده جدید وارد کند. همچنین فهرستی از دیگر نویسندگان تعریف شده در وبلاگ در پایین فرم نمایش داده خواهد شد که امکان ویرایش و یا حدف آن ها نیز وجود دارد.

وبلاگ دوستان

با استفاده از این امکان می توانید آدرس وبلاگ دوستان خود را در فهرست وارد کنید و براساس تاریخ به روزسانی و درج مطلب جدید آن ها را مشاهده نمایید. فهرست وبلاگ های دوستان جنبه خصوصی دارد و در صفحات وبلاگ نمایش داده نمی شود و فقط مدیر یا مدیران وبلاگ می توانند آن را مشاهده کنند.

مطالب دوستان

در این بخش عناوین آخرین مطالب ارسالی در وبلاگ دوستان را مشاهده می کنید.

تنظیمات و دیگر امکانات

با انتخاب این گزینه به صفحه ی تنظیمات وبلاگ منتقل می شوید. از جمله امکانات این صفحه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب قالبی دیگر برای وبلاگ از بین قالب های از پیش طراحی شده.
  • تغییر کدهای قالب و ایجاد قالب شخصی سازی شده (نیازمند به آشنایی با HTML و CSS).
  • امکان قرار دادن کدهای سیستم های آمارگیری، نظرسنجی، پخش آهنگ و … در وبلاگ.
  • امکان انتخاب یا تغییر تصویر نویسنده و یا لوگوی وبلاگ.
  • ویرایش مشخصات کلی وبلاگ مانند عنوان وبلاگ، نام نویسنده و …
  • تغییر کلمه عبور و ایمیل خصوصی.
  • درج وبلاگ در فهرست موضوعی وبلاگ ها.
  • تهیه نسخه ی پشتیبان از وبلاگ و بازگردانی آن.
  • اتصال دامنه به وبلاگ.
  • تغییر آدرس وبلاگ.
  • حذف وبلاگ و تمام محتوای آن.

مشاهده وبلاگ

با انتخاب این قسمت، وبلاگ خود را از دید یک بازدیدکننده مشاهده خواهید کرد.

خروج از بخش مدیریت

با کلیک بر روی این قسمت از پنل مدیریتی خارج می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *