بک لینک

10 اینفلوئنسر برتر ایرانی اینستاگرام در سال 1401

به جرئت می توان گفت نیمی از جوانان و نوجوانان ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند. بسیاری از این کاربران، روز خود را با بررسی آخرین پست های اینستاگرام آغاز می کنند. در این میان، افرادی هستند که با هدف تاثیر گذاری و کسب درآمد، از اینستاگرام استفاده می کنند؛ به این افراد اینفلوئنسر گفته می شود.

اینفلوئنسر به چه کسی گفته می شود؟

واژه اینفلوئنسر از کلمه ( influence ) به معنی ( تاثیر گذاشتن ) گرفته شده است.
به افرادی که می توانند با اعمال و رفتار خود روی دیگران تاثیر بگذارند اینفلوئنسر گفته می شود.

این روز ها اگر به اینستاگرام که یکی از ‌محبوب  ترین شبکه های اجتماعی در دنیاست سری بزنید، با افرادی مواجه می شوید که در ظاهر، انسان عادی هستند اما فالوور هایی به مراتب بیشتر از بازیگران، فوتبالیست ها، خوانندگان و سلبریتی ها دارند.
این افراد که به آن ها اینفلوئنسر گفته می شود، با ارائه محتوای مطلوب، دل بسیاری از کاربران را به دست آورده اند.
برخی از اینفلوئنسر ها از سبک زندگی خود تولید محتوا می کنند، برخی دیگر ویدیو سرگرم کننده می سازند و برخی با ارائه روش هایی برای زندگی سالم کاربران زیادی را به خود جذب می کنند.

پر طرفدار ترین اینفلوئنسر های ایرانی

اینفلوئنسر های ایرانی به تولید محتوا در اینستاگرام با موضوعات مختلفی از جمله فان، سرگرمی، خانواده، آشپزی و … می پردازند.

برترین اینفلوئنسرهای حوزه طنز

حسن ریوندی (۱۷.۷ میلیون فالوور)
سرنا امینی (۵.۶ میلیون فالوور)
میلاد قاسمی‌خواه (۵.۱ میلیون فالوور)

تم اصلی پست‌های بیشتر افرادی که در لیست پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای ایرانی حضور دارند مانند حسن ریوندی، محمدامین کریم‌پور، میلاد قاسمی‌خواه، محسن ایزی و عرفان علی‌رضایی ویدئوهایی با ماهیت طنز است که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. در این میان افرادی نیز وجود دارند که ابتکار و نوآوری بیشتری در کلیپ‌های خود دارند؛ برای مثال می‌توان به راننده معروف اسنپ، مهیار حسن اشاره کرد.

برترین اینفلوئنسرهای حوزه مادر و کودک

پانیذ اسماعیلی (۲.۳ میلیون فالوور)
سه قلو‌ها (۱.۳ میلیون فالوور)
نیلوفر بهبودی (۱.۲ میلیون فالوور)

رده دوم محبوب‌ترین محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین کاربران ایرانی، محتوای تولید شده توسط اینفلوئسرهای حوزه مادر و کودک و خانواده هستند.

تم اصلی این اینفلوئنسرهای ایرانی انتشار محتوای مربوط به سبک زندگی خانواده و کارهای روزمره مربوط به آن است.

برترین اینفلوئنسرهای حوزه آشپزی و غذا

نواب ابراهیمی (۲.۱ میلیون فالوور)
حمید سپیدنام «مستر تیستر» (۱.۹ میلیون فالوور)
فرهاد پز (۱.۶ میلیون فالوور)
روح الله عموحسینی «عمو روحی» (۱.۱ میلیون فالوور)

انواع اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها با توجه به تعداد فالوئرهایشان به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

مگا اینفلوئنسرها (Mega Influencers)ماکرو اینفلوئنسرها (Macro Influencers)میکرو اینفلوئنسرها (Micro Influencers)نانو اینفلوئنسرها (Nano Influencers)

طبیعتاً هرچقدر میزان فالوئرهای یک اینفلوئنسر در اینستاگرام بیشتر باشد، هزینه تبلیغاتی که برای شما انجام خواهد داد نیز بیشتر خواهد شد، اما صرفاً استفاده از چند مگا اینفلوئنسر با توجه به این که پوشش گسترده‌تری را به دنبال خواهد داشت، برای یک کمپین تبلیغاتی مؤثر نخواهد بود و استفاده از چندین اینفلوئنسر از دسته‌های مختلف نه تنها در کاهش هزینه‌های شما اثر دارد، بلکه باعث می‌شود تا با استفاده از افزایش ایمپرشن و ریچ (Impression و Reach) بالای مگا اینفلوئنسرها و نرخ تعامل بالاتر نانو و میکرو اینفلوئنسرها بازدهی و بازگشت سرمایه کمپین تبلیغاتی خود را افزایش دهید.

سرنا امینی

سرنا امینی یکی از فعال‌ترین اینفلوئنسرهای ایرانی است. او با ۸.۷  میلیون فالوور، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جذب فالوور دارد و با خلاقیت زیادی ویدیوهای طنز می‌سازد. او تمام شخصیت‌های ویدیوهایش را خودش بازی می‌کند و در موضوع‌های مختلف ویدیوهای کمدی تولید می‌کند. خانم امینی تیک آبی اینستاگرام هم دارد و بازدید ویدیوهایش به ۱۳ میلیون هم می‌رسد.

امل

امل جاد ۲.۴ میلیون فالوور دارد و در حوزه زیبایی، هنر آرایش و گریم فعالیت می‌کند. او به خاطر ویدیوهای خلاقانه‌اش معروف شده است و خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مخاطب ویدیوهای او هستند. امل جاد با تکنیک خاص خودش لوازم آرایش مختلف را تبلیغ می‌کند.

او یک آهنگ معروف را انتخاب می‌کند، با آهنگ لب می‌زند و همزمان آرایش هم می‌کند. همین خلاقیت باعث شده است که افراد زیادی ویدیوهای آرایش‌کردن امل جاد را ببینند. حتی کسانی که اهل آرایش‌کردن نیستند، به ویدیوهای ایشان علاقه دارند و تماشایش می‌کنند.

شقایق محمودی

شقایق محمودی یکی دیگر از اینفلوئنسرهای ایرانی و محبوب اینستاگرام است که با ۱.۹ میلیون فالوور فعالیت می‌کند. جذب فالوور او حدود ۱ میلیون ۱۷۰ هزار نفر است و ویدیوی طنز می‌سازد. او در بیو اینستاگرامش خودش را بازیگر معرفی کرده است و علاوه‌ بر ویدیوهای کمدی، ویدیوهای آرایشی هم تولید می‌کند.

خانم محمودی یک پیج برای هماهنگی تبلیغات دارد که در آنجا نمونه کارهای تبلیغاتی‌اش را منتشر کرده است. طبق اطلاعات پیج دوم، او در سبک‌های مختلفی کارهای تبلیغاتی انجام می‌دهد. شما می‌توانید طبق سلیقه خودتان، کار تبلیغات شرکت و فروشگاهتان را به ایشان بسپارید.

سوگنگ

سوگنگ ۱.۳ میلیون فالوور دارد و جذب فالوورش حدود ۱ میلیون نفر است. او علاوه‌ بر تولید محتوا در اینستاگرام، در یوتیوب هم فعال است و صاحب یک برند لباس هم هست. او در هایلایت تبلیغات، پیج مربوط به تبلیغاتش را معرفی کرده و شرایط همکاری را توضیح داده است. طبق اطلاعات این پیج، کسب‌وکارها فقط با پیج کاری‌شان می‌توانند با سوگنگ همکاری کنند.

ویدیوهای اینستاگرامی او بیشتر طنز هستند و مخاطب‌های زیادی هم دارند. یکی از پست‌های تبلیغاتی‌اش، تبلیغ مطب دندان‌پزشکی است که ۲۲۸ هزار بازدید داشته است. سوگنگ فن پیج‌های زیادی دارد و در آن‌ها هم تبلیغات انجام می‌دهد.

مجتبی شفیعی

مجتبی شفیعی از جمله اینفلوئنسرهای کمدین اینستاگرام است و زحمت زیادی برای پست‌هایش می‌کشد. او علاوه‌ بر اینکه بازیگر تئاتر است، تیم بزرگی هم برای تولید محتوای ویدیویی و تبلیغات دارد و با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی همکاری می‌کند. آقای شفیعی با ۲.۲ میلیون فالوور، حدود ۸۰۰ هزار نفر جذب فالوور دارد.

ویدیوهای تبلیغاتی او خلاقانه، سریالی و داستانی هستند و در اینستاگرام به شدت وایرال می‌شوند. از جمله برندهایی که مجتبی شفیعی با آن‌ها همکاری کرده است، می‌توان به اسنپ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای امیران، محصولات آرایشی و بهداشتی سلین و بیمه بازار اشاره کرد. از آن‌جایی که محتوای پیج مجتبی شفیعی کمدی است، افراد از گروه‌های مختلفی فالوور پیج هستند؛ بنابراین کسب‌وکارهای مختلفی می‌توانند با این اینفلوئنسر ایرانی همکاری کنند.

با استفاده از این ایفلوئنسرها با یک تیر چند هدف بزنید

هدف بعضی از کسب‌وکارها از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، افزایش فروش است. بعضی از برندها هم دنبال معرفی خدمات و محصولات جدیدشان هستند و دوست دارند بیشتر دیده شوند. اینفلوئنسرهایی که مخاطب‌های گسترده‌ای دارند، از چند جهت به شما کمک می‌کنند؛ این افراد هم فروش شما را افزایش می‌دهند و هم به آگاهی برند شما کمک می‌کنند.

مثلا سرویس اسنپ در تبلیغات خودش از مجتبی شفیعی استفاده کرده و بخش ثبت‌نام راننده‌ها و رزرو هتل را به مخاطب‌ها معرفی کرده است.

علاوه‌ بر این افراد، اینفلوئنسرهای دیگری هم در اینستاگرام فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید با توجه به بودجه‌تان آن‌ها را انتخاب کنید. سرویس دیسکاور جریان، این امکان را به شما می‌دهد که اینفلوئنسرها را با توجه به موضوع، تعداد فالوور و محدوده قیمت دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین اینفلوئنسر را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *