بک لینک

گوگل با کابل زیر دریایی امریکا را به اروپا وصل کرد!

در ادامه ی این مطلب از گوگل خواهیم گفت که با ایده ای تازه و شروع یک پروژه ی جدید با کابلی نوری اروپا و امریکا را بهم متصل می کند.

تصمیم تازه ی گوگل این است که با کابلی در اعماق اقیاونس اطلس، کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اسپانیا را به یکدیگر متصل کند. این کابل «گریس هاپر» نام دارد و چهارمین کابل زیردریایی این شرکت محسوب می‌شود.

معاون بخش شبکه جهانی گوگل، «بیکاش کولی» در اطلاعیه ای اظهار کرد:

«۹۸ درصد ترافیک اینترنت بین‌المللی از طریق کابل‌های زیردریایی در سراسر جهان منتقل می‌شوند. شبکه وسیعی از کابل‌های زیر اقیانوس امکان اشتراک‌گذاری، جستجو، ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت نور در سراسر جهان را ممکن می‌کند.»

این کابل اولین سرمایه‌گذاری این شرکت برای اتصال مستقیم به اسپانیا محسوب می‌شود و این کابل شامل ۱۶ جفت فیبر خواهد بود. گریس هاپر اولین کابل در جهان با فناوری نوین سوییچ فیبر نوری خواهد بود که کیفیت ارتباطات جهانی را بهبود می‌دهد.

این غول جستجوی اینترنت سه کابل زیردریایی دیگر را نیز در اختیار دارد. یکی از آن‌ها «Curie» نام دارد که ایالات متحده آمریکا و آمریکای جنوبی را به یکدیگر متصل می‌کند. کابل دیگر با نام «Dunant» وظیفه اتصال ایالات متحده آمریکا و فرانسه را برعهده دارد و کابل سوم با نام «Equiano»، اروپا و آفریقا را به هم متصل می‌کند.

این کمپانی علاوه بر کابل‌های زیردریایی خود، در پروژه‌های مختلف با شرکت‌های دیگر نیز همکاری می‌کند که برای مثال می‌توان به کابل شبکه نوری اقیانوس آرام اشاره کرد. این پروژه که با همکاری فیسبوک انجام شده، لس آنجلس را به هنگ کنگ متصل می‌کند، البته سال گذشته میلادی اعلام شد که ایالات متحده آمریکا به علت نگرانی‌های امنیت ملی شاید این کابل را مسدود کند.

این غول جستجوی اینترنتی اعلام کرده کابل گریس هاپر سال ۲۰۲۲ آنلاین می‌شود و شرکت «SubCom»‌ وظیفه ساخت آن را برعهده دارد. این شرکت در گذشته کابل‌های Dunant و Curie‌ این کمپانی را نیز ساخته است. کابل جدید به پشتیبانی گوگل از برنامه‌های خود برای منطقه ابری جدید در مادرید اسپانیا یاری می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *