بک لینک

چگونه برای وب سایت وردپرسی مان سیستم تیکت و پشتیبانی راه اندازی کنیم؟

نیاز به سیستم تیکت و پشتیبانی، یکی از نیازهای اساسی وب سایت هاست. مخصوصاً اگر شما یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید و به فروش کالا و محصولات مشغول باشید و یا حتی یک وب سایت خدماتی داشته باشید که محصولات دانلودی می فروشد و یا خدمت خاصی به کاربر ارائه می دهد. در این شرایط کاربر نیاز دارد تا بتواند با شما در ارتباط باشد. پیام بفرستد و جواب دریافت نماید و بتواند از پشتیبانی سایت شما استفاده نماید.

ایجاد سیستم تیکت (تیکتینگ) و پشتیبانی برای وب سایت های وردپرسی بسیار آسان است و تنها نیاز به یک افزونه دارد.

ما امروز در نظر داریم تا نصب و راه اندازی سیستم تیکت و پشتیبانی را با بیانی ساده و به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دهیم. فراموش نکنید که اطمینان کاربر به وب سایت شما، زمینه ساز فروش بیشتر و جذب مشتریان بیشتر است. با ما همراه باشید.

معرفی افزونه SupportCandy

این سیستم پشتیبانی یکی از راهکارهای مدرن و جدید برای کسب و کارهای اینترنتی است که به ارایه خدمات پس از فروش یا مشاوره به مشتریان شان بپردازند. این سیستم میزان تماس‌های تلفنی و درگیری و اتلاف وقت را از نیروی کار شما می‌گیرد و با توجه به این که بسیاری از استارت آپ‌ها با افراد کمی شروع به فعالیت می‌کنند بنابراین این شیوه پشتیبانی کمک می‌کند که با نیروی کار اندک٬ پاسخگوی مشتریان بسیار باشید.

یکی از جدیدترین٬ مدرن‌ترین و پرامکانات‌ترین افزونه های ارایه شده برای وردپرس در زمینه پشتیبانی تیکتی افزونه supportcandy است. سازندگان این افزونه پیش از این افزونه دیگری با نام support plus برای همین منظور ارایه داده بودند که به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت. حال آنها بر اساس همان سازوکار و با رفع ایرادات و اضافه کردن امکانات٬ ساختار جدیدی را در supportcandy ایجاد کردند که همه چیز را آسان‌تر و بهتر کند.

حال ما هم به شما توصیه می‌کنیم از افزونه SupportCandy برای راه‌اندازی یک سامانه پشتیبانی حرفه‌ای برای وبسایت‌تان استفاده کنید و در این مقاله این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

افزونه supportcandy چطور کار می‌کند؟

این افزونه بسیار بیشتر از یک سامانه پشتیبانی به شما می‌دهد. این افزونه دارای افزونه های جانبی بسیاری است که به شما یک سامانه جامع برای مدیریت ارتباط با مشتری ارایه می‌دهد. شما می‌توانید یک پایگاه دانش حرفه‌ای برای انتشار مقالات و آموزش‌های کاربردی برای مشتریان‌تان راه‌اندازی کنید٬ یک سیستم پرسش‌های متداول٬ که امروزه نیاز هر سازمانی است٬ در اختیار کاربران قرار دهید٬ نیروی پشتیبانی خود را مدیریت و رصد کنید٬ و همچنین اقداماتی که برای شیوه های کلاسیک تجاری ضروری است را به سامانه آنلاین خود منتقل کنید.

همچنین شما می‌توانید پشتیبانی از محصولات خود را از طریق نیروی پشتیبانی متخصص خود انجام دهید. مشتری پس از خرید محصول می‌تواند به صفحه پشتیبانی آمده٬ محصول و سفارش خرید خود را انتخاب کند و تیکت ایجاد نماید. شما می‌توانید عاملین پشتیبانی را به پشتیبانی از محصولات دسته‌ای خاص بگمارید و واگذاری پشتیبانی فنی به نیروی پشتیبانی مربوطه به صورت خودکار انجام شود.

راه اندازی و طرز کار افزونه

پس از نصب و فعالسازی افزونه می‌توانید از ابزارک نصب سریع افزونه استفاده کرده و مراحی پیکربندی را انجام دهید. اولین کار این است که یک برگه برای سیستم پشتیبانی ایجاد کنید و این شورت کد را در ان قرار دهید:

[supportcandy]

سپس از تنظیمات افزونه٬ این برگه را به عنوان برگه پشتیبانی انتخاب کنید.

حال سامانه پشتیبانی شما آماده است و می‌توانید تنظیمات اولیه را انجام دهید.

مرحله بعدی تنظیم بخش‌های مختلف سیستم از جمله نیروهای پشتیبانی٬ تنظیم اولویت‌ها و وضعیت های تیکت و مانند این است.

تنظیمات اولیه سیستم

در ابتدا با رفتن به بخش تنظیمات >> بخش های پشتیبانی می توانید بخش ها و دپارتمان های مختلف سایت و سازمان خود را مشخص کنید. مثلا بخش پشتیبانی فنی٬ امور مالی٬ مشاوره خرید و مدیریت از جمله بخش‌هایی است که معمولا باید ایجاد کنید.

پس از آنن از بخش وضعیت های تیکت می‌توانید وضعیت‌هایی که مایلید را ایجاد کنید. به طور پیشفرض سیستم از وضعیت های باز٬ بسته٬ در حال بررسی و پاسخ داده شد استفاده می‌کند و شما می‌توانید به هر تعداد وضعیت دلخواه را ایجاد کرده و یک رنگ به ان اختصاص دهید که تیکت های مربوطه با آن رنگ مشخص شوند.

مرحله بعدی اولویت های تیکت است. معمولا از این وضعیت ها استفاده می‌شود. کم اهمیت٬ متوسط٬ مهم و ضروری. شما می‌توانید اولویت های خودتان را با عبارت های دلخواه مشخص کنید.

مرحله بعد ابزارک های تیکت است. در هر تیکت یک سایدبار وجود دارد که در آن ابزارک‌های مختلفی نمایش داده شده که اطلاعات مختلفی درباره تیکت . از قبیل وضعیت تیکت٬ نیروی پشتیبانی اختصاص یافته٬ اطلاعات مربوط به محصول یا سفارش و … . شما می‌توانید این ابزارک ها را ویرایش کرده و یا جای انها را تغییر دهید.

حالا می‌توانید از بخش نیروهای پشتیبانی٬ کاربران و کارمندان خود را به عنوان عاملان پشتیبانی تعیین کرده و نحوه وظایف شان را مشخص کنید.

تنظیمات پیشرفته

افزونه های جانبی بسیاری برای این افزونه ارایه شده که شما بر حسب نیاز خود می‌توانید از انها استفاده کنید. مثلا افزونه نظرسنجی رضایت satisfaction survey برای آن است که شما یک سیستم نظرسنجی برای هر تیکت ایجاد کنید که کاربران در پایان کار تیکت بتوانند به نحوه ارایه خدمات پشتیبانی امتیاز بدهند. پس از نصب هر کدام از افزونه های جانبی٬ تنظیمات مربوط به آنها به تنظیمات افزونه اضافه می‌شود.

برای آن که بتوانید پشتیبانی محصولات را به سیستم اضافه کنید می‌بایست افزونه جانبی woocommerce را نصب کنید. پس از نصب این افزونه یک بخش با عنوانن ووکامرس به تنظیمات اضافه می‌شود که می‌توانید تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

همچنین به بخش سفارشات در پنل کاربری ووکامرس یک بخش به عنوان پشتیبانی در کنار هر محصول اضافه می‌شود که مشتریان می‌توانند با کلیک بر روی آن به صفحه پشتیبانی محصول منتقل شوند. حال کاربران شما به راحتی می‌توانند تیکت ایجاد کرده و مشکلات خود را مطرح کنند:

همچنین مدیران و عاملان پشتییبانی نیز می‌توانند از همان صفحه پشتیبانی به ارایه خدمات مشغول شوند

افزودنی های جانبی افزونه SupportCandy (سه افزودنی) :

۱. افزودنی پاسخ های آماده (Canned Reply) : مواقعی وجود دارد که مشتریان سوالهای مشابه را بارها و بارها می پرسند. با افزودن این افزودنی به شما و کامرند خود امکان ذخیره پاسخ و استفاده بعداً از آن فقط با یک کلیک سیستم پشتیبانی شما را آسان تر می کند.

۲. افزودنی برون ریزی تیکت ها (Export Tickets) : این افزونه امکان برون ریزی تیکت ها به فایل CSV را فراهم می کند. همه فیلدهای موجود در لیست تیکت را برون ریزی می کند (حتی در لیست تنظیم نشده است) اما موارد دیگر مانند پیوست ها ، توضیحات ، پاسخ ها و … را برون ریزی نمی کند. امکان برون ریزی تیکت ها برای کاربران و کارمندان نیز فراهم می باشد تا هر کدام تیکت های مخصوص به خودشان را بتوانند برون ریزی بکنند.

۳. افزودنی بستن خودکار تیکت ها (Automatic Close Tickets) : آیا تا به حال در شرایطی پیش آمده که مشتری شما را خسته کند و به پاسخ شما پاسخ ندهد؟ ممکن است بخواهید به مشتریان خود یادآوری کنید که تیکت در انتظار پاسخ آنها است. اگر مشتری حتی پس از یادآوری بازنگشت، شما میتوانید تیکت را پس از X روز ببندید! این افزودنی به شما امکان کنترل کامل ایمیل هشدار دهنده، تعداد روزهای عدم فعالیت برای بستن خودکار تیکت ها را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *