بک لینک

چرا در آی‌فون برخی پیامک‌ها آبی و برخی سبز رنگ هستند؟

46576

اگر یکی از کاربران آی‌فون باشید، به‌طور حتم متوجه شده‌اید که برخی از پیام‌ها در پیام‌رسان به رنگ سبز و برخی دیگر به رنگ آبی نمایش داده می‌شوند، اما تفاوت در چیست؟

پاسخ کوتاه برای این پرسش این است که در پیام‌های ارسال و دریافت شده توسط پیام‌رسان اختصاصی اپل با نام iMessage رنگ پیا‌م‌ها آبی است و در پیام‌هایی که به‌صورت عادی و SMS ارسال و دریافت می‌شوند سبز رنگ هستند. اما آیا این مسئله مهم است و کاربر می‌بایست مراقب رنگ‌ها باشد؟SMS-APPLE-458x400

 

برای پاسخ این سوال بهتر است کمی با ساختار آن‌ها آشنا شویم. در ارسال پیام کوتاه که به اختصار SMS نامیده می‌شود، شبکه موبایلی میزبان آن‌هاست و پیام‌ها از طریق آن شبکه رد و بدل می‌شوند. شبکه موبایلی همان شبکه‌ای است که تماس‌های ما نیز از طریق آن برقرار می‌شود و بالطبع برای هر پیامک مبلغی نیز از حساب شما کسر می‌شود اما در پیام‌رسان اختصاصی اپل که iMessage نامیده می‌شود، چنین نیست و پیام‌ها از طریق شبکه دیتا انتقال داده می‌شود که این شبکه دیتا از طریق سیمکارت یا وای-فای قابل دسترسی است.

شما از طریق iMessage می‌توانید کار‌هایی را انجام دهید که سیستم SMS قادر به انجام آن نیست. برای مثال از طریق پیام‌رسان اپل می‌توان موقعیت خود را به کاربری دیگر ارسال کرد یا پیام‌های صوتی را از طریق بستر اینترنت ارسال نمود. علاوه بر این امکان مشاهده اینکه آیا پیام تحویل داده و خوانده شده است یا خیر نیز وجود دارد و کاربر می‌تواند بفهمد که طرف مقابل در حال تایپ پیامی برای وی است (از طریق نمایش سه نقطه).

البته به این نکته توجه داشته باشید که پیام‌رسان iMessage تنها زمانی کار می‌کند که طرف مقابل نیز دستگاه آی‌فون داشته باشد و در حقیقت از طریق این پیام‌رسان تنها امکان برقراری ارتباط بین کاربران دستگاه‌های اپل وجود دارد و اگر کاربر مقابل دستگاهی اندرویدی، ویندوز فونی و… داشته باشد دستگاه به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد و خود به خود بستر SMS محیا می‌شود و در این هنگام است که پیام‌ها سبز رنگ خواهند شد.SMS-APPLE-1-337x400

 

البته در زمان‌هایی نیز که امکان برقراری ارتباط اینترنتی وجود نداشته باشد، ارسال پیام از طریق SMS یا شبکه مخابراتی است. برای فعال کردن این ویژگی و پیام‌رسان iMessage نیز می‌بایست در دستگاه اپلی خود وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت Messages بروید و بخش‌های مربوطه را همانند تصویر فعال کنید.

این نکته نیز حایز اهمیت است که از طریق پیام‌رسان اپل امکان ارسال تصاویر وجود دارد و نسبت به پیام‌های صوتی دیتای زیادی را مصرف می‌کند. اما بسیاری از کاربران اغلب اوقات از SMS معمولی و همان متن‌های سبز رنگ استفاده می‌کنند و در واقع مطلع نیستند که iMessage آن‌ها فعال نیست (برای فعال سازی از آموزش پاراگراف بالا استفاده کنید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *