بک لینک

چرا اینستاگرام نسخه ی آیپد ندارد؟

 

اینستاگرام

به تازگی یکی از کاربران اپلیکیشن اینستاگرام از مدیر عامل این شرکت خواستار شده است تا دلیل اینکه نسخه ای برای پلتفرم آیپد طراحی نشده است را بیان کند. سوال این کاربر ذهن بسیاری دیگر را هم مشغول کرده بود، ولی اکنون اینستاگرام پاسخ این سوال و علت آن را اولویت ها عنوان کرده است.

آدام موسری (Adam Mosseri) مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به کاربر کنجکاو می‌گوید، این کمپانی از منابع لازم برای توسعه آپ آیفون و آیپد به صورت همزمان برخوردار نیست و به همین دلیل است که تاکنون تنها برنامه آیفون توسعه داده شده است. او می‌گوید اینستاگرام آیفون آن قدر کار می‌برد و آن قدر سودده است که اصلا نمی توان وقتی برای توسعه اپ مخصوص آیپد گذاشت.

موسری بیان می کند:

ما خودمان نیز دوست داریم اپلیکیشن مخصوص آیپد را توسعه دهیم، اما ما توسعه‌دهندگانی محدود با حجم کار بالا داریم. در نتیجه برنامه آیپد هنوز به یک اولویت تبدیل نشده است.

برای نخستین بار است که کمپانی اینستاگرام از دشواری های توسعه آپ آیپد می‌گوید. ماه پیش هم از این کمپانی پرسیده شد چرا اضافه کردن پیام‌های خصوصی به اینستاگرام تحت وب، اولویت مهم‌تری نسبت به توسعه اپ آیپد می‌شود؟در جواب این سوال اینستاگرام گفت:

پیام‌های خصوصی باعث می‌شود افراد با نزدیکانشان در تماس باشند.

البته کمی مدتی پیش هم اپلیکیشن هایی که شخص ثالث بودند نسخه هایی برای آوردن تجربه اینستاگرام به آیپد طراحی کرده بودند اما این کمپانی با تغییر در API های خود، این اپلیکیشن ها را به طور کامل از کار انداخت. اکنون تنها راه‌های تجربه اینستاگرام در آیپد این است که از برنامه آیفون استفاده کنید که البته با مقیاس درستی اپلای نمی شود. راه‌حل دوم این است که از نسخه تحت وب استفاده کنید و از آن جایی که می‌توان به سادگی آن را به هوم اسکرین اضافه کرد، می توان به نوعی آن را به عنوان برنامه اختصاصی پذیرفت. البته که نسخه تحت وب هیچ‌گاه جای برنامه اصلی را نمی‌گیرد ولی حداقل تا زمانی که فیسبوک با آن عظمت، بتواند چند نفر را برای توسعه اپ آیپد استخدام کند، کارتان را راه می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *