بک لینک

همکاری ناسا و گوگل در پروژه ای دیدنی

 همکاری ناسا و گوگل در پروژه ای دیدنی

ناسا با همکاری گوگل در حال کار روی آرشیوی گسترده است که امکان جستجوی بصری را به کاربران می دهد. این آرشیو، جهانی عظیم و خیره کننده را در اختیار علاقه مندان به فضا می گذارد.

ناسا و گوگل در حال طراحی یک جهان خیره کننده بصری هستند. این پروژه که “روزی روزگاری پس از تلاش” نام دارد، نوآوری های بشر در حوزه فضا و فضانوردی را جشن می گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد اینن پروژه ناسا در تلاش است نوآوری های بشر را با استفاده از سیستم جستجوی گوگل جشن بگیرد.این پروژه نمایش دهنده بیش ا یک قرن تلاش در راستای توسعه سیستم های فضانوردی است.

جهان بصری ناسا از  طریق هوش مصنوعی به آرشیوهای گسترده ای دسترسی دارد این آرشیوه های  های گسترده اجازه می دهد تا شما به دیدن بیش از 150 هزار تصویر دسته بندی شده از فضا نوردان، تلکسوپ فضایی هابل و … بپردازید.

نکته جالب تر این که؛ کاربران حتی می توانند در آینده از سیستم های اکتشاف فضای عمیق در یک گالری بصری زیبا و مستند تصاویر را  با وضوح بالا از ایستگاه های بین المللی فضایی به شکل زنده رصد کنند.

نقش گوگل نیز در طراحی این آرشیو بسیار مهم است. گوگل پیش از این نیز برنامه های بزرگی برای طراحی بیش از 100 موزه آنلاین انجام داده است. بنا بر گفته مدیران این پروژه هدف  این ابزار جدید ارائه نمایشگاه هایی است که دستاوردهای بزرگ بشریت را نشان می دهد، نقاط برجسته علمی را مشخص کرده و برخی از مهم ترین اختراعات جهان را پررنگ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *