بک لینک

قابلیت فیس آیدی آیفون بهبود یافت!

در این مطلب با ما همراه باشید تا اخبار مربوط به نشست تغییرات اقلیمی و صحبت های جناب عراقچی در زمینه این همکاری هدفدار را مشاهده و مطالعه نمایید.  معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در زمینه تغییر اقلیم بیان کرد: اقدام در این زمینه بدون همکاری با بقیه کشورها انجام شدنی نیست.  سیدعباس عراقچی در نشست اعضای هیئت رئیسه ششمین کنفرانس بین المللی - منطقه‌ای تغییر اقلیم اظهار کرد: همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این دوره از کنفرانس باید پررنگ‌تر شود؛ چون اقدام در خصوص تغییر اقلیم و تبعات آن بدون همکاری با سایر کشورها انجام شدنی نیست و در مباحثی مانند ریزگرد، آب‌های فرامرزی و مدیریت آن‌ها، قطعاً بدون همکاری‌های منطقه‌ای نمی‌شود خیلی از مسائل را مدیریت کرد.  وی با بیان میزان  اهمیت ارتباط با همسایگان و چگونگی ارتباط با آنان اظهار کرد: می‌شود موضوعات مورد مناقشه را به موضوع همکاری تبدیل کرد. عراقچی از آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری همه‌جانبه با ششمین کنفرانس بین‌المللی _ منطقه‌ای تغییر اقلیم خبر داد و خواستار افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیامدهای تغییر اقلیم شد. معاون وزیر امور خارجه  گفت: افزایش آگاهی عمومی در خصوص پیامدهای تغییر اقلیم باید مورد توجه قرار گیرد، وظیفه اصلی دستگاه‌های مربوطه مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری است.  وی با ذکر این‌که در شرایط کنونی، افزایش و گسترش آگاهی عمومی مهم‌ترین نیاز ما است، اشاره کرد: نسبت به تغییر اقلیم و تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آن کار زیادی انجام نشده است. عراقچی با اشاره به اینکه، تبعات اجتماعی تغییرات اقلیمی کمتر مورد توجه واقع شده و نیاز است این رویکرد در بین مردم و مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، توصیه کرد: هدف اصلی کنفرانس بر محور ضرورت مقابله با خشکسالی، مدیریت منابع آب و سازگاری و تاب‌آوری در سطح مردم، مسئولان، تصمیم‌گیران قرار گیرد.  وی در ادامه گفت: وظیفه اول و اصلی ما مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری است و باید بر آگاهی‌بخشی عمومی در این خصوص تمرکز شود  طبق این گزارش، نشست اعضای هیئت‌رئیسه «ششمین کنفرانس بین‌المللی_منطقه‌ای تغییر اقلیم»، با حضور «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه، سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، دبیران اجرایی و علمی کنفرانس و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران در ستاد سازمان هواشناسی کشور برگزار شد. در قسمتی از این نشست، گزارشی از اقدامات اخیر اعمال شده جهت برگزاری کنفرانس ارائه شد و موضوع نشست مشترک هیئت‌ رئیسه در طول برگزاری کنفرانس و سیاست‌گذاری پنل‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شما هم احتمالا نام قابلیت جالب توجه اپل به نام فیس آیدی را شنیده اید. این قابلیت با عینک آفتابی چالش هایی را برای کاربران اپل ایجاد می کند که در ادامه از توضیحات اپل در این مرود و شیوه ها و دلایل این چالش خواهیم گفت.

مشکل درست کار نکردن فیس آیدی از زمان آیفون X وجود داشت. کاربرانی که 1000 دلار برای خرید این گوشی هزینه کرده بودند از سرعت پایین این ویژگی امنیتی و شناسایی نشدن چهره خود در صورتی که گوشی در زاویه خاصی قرار می گرفت شکایت می کردند.

با معرفی و عرضه ی خانواده آیفون 11 فیس آیدی هم بهبود شگرفی داشته است. حالا از زوایای بیشتری می توان قفل گوشی را باز کرد و سرعت شناسایی چهره نیز بیشتر شده است. اما باز هم یک مشکل وجود دارد؛ در صورتی که کاربر عینک آفتابی روی صورت داشته باشد این ویژگی به درستی کار نمی کند و کاربر مجبور است قفل گوشی را به صورت دستی باز کند.

اما ذلیلکار نکردن فیس آیدی با عینک آفتابی چیست؟ اپل می گوید این ویژگی برای باز کردن قفل گوشی به سه عضو نیاز دارد: چشم ها، بینی و دهان. در صورتی که یکی از این عضوها به درستی تشخیص داده نشوند، قفل گوشی باز نخواهد شد.

به بیان کمپانی کوپرتینویی فیس آیدی در طیف 930 تا 950 امواج فروسرخ فعالیت می کند. این یعنی با عینک هم می توان قفل گوشی را باز کرد ولی به شرطی که شیشه های آن مات نباشند. برای اینکه امواج فروسرخ توانایی تشخیص چشمان از پشت عینک را داشته باشد، شیشه های عینک باید ضریب انتقال بالا و انعکاس نور کمی داشته باشند.

اپل می گوید «تمامی عینک های دودی» توسط فیس آیدی قابل تشخیص هستند، اما همه چیز به ضریب انتقال شیشه آنها بستگی دارد. اگر ضریب انتقال بالا باشد امواج فروسرخ می توانند چشم ها را تشخیص دهند. ولی در صورتی که کاربر عینک آفتابی خلبانی با شیشه های با انعکاس بسیار بالا روی چشمانش گذاشته باشد، فیس آیدی عمل نخواهد کرد.

می توان با غیرفعال کردن یک لایه امنیتی در آیفون کاری کرد تا فیس آیدی با تقریباً همه عینک های دودی عمل کند. ما چنین کاری را پیشنهاد نمی کنیم اما می توانید با رفتن به قسمت فیس آیدی در بخش تنظیمات آیفون، گزینه Require Attention for Face ID را غیر فعال کنید. با این کار یک سطح امنیتی مهم از میان برداشته می شود ولی حداقل می توانید بدون برداشتن عینک خود در یک روز آفتابی قفل گوشی خود را باز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *