بک لینک

فود بلاگری چیست و چگونه می توانیم یک فود بلاگر موفق شویم؟‎

با پیدایش اینستاگرام و سایر شبکه های احتماعی مبحث جدیدی بنه نام “بلاگری” یا “اینفلوئنسری” هم پا به عرصه گذاشت. البته قبل از این هم این بلاگرها حضور داشتند اما تا این اندازه بین مردم جا افتاده نشده بود. خوشبختانه با گسترش استفاده از اینستاگرام، خیلی از افراد توانستند که از توانایی های خودشان استفاده کنند و به یه کسب و کار خوب دست پیدا کنند. بعضی از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی تبحر داشتند و به شمت بلاگری این کار رفتند، عده ای آرایشگر و اهل زیبایی بودند به سمت بیوتی بلاگر شدن رفتند. یک عده هم عشق غذا و رستوران رفتن بودند و یا حتی کارشناس غذا بودند به سمت “فود بلاگر” شدن رفتند. بله فود بلاگر، یکی از بلاگری های خوشمزه این روزهای اینستاگرام …

فود بلاگرها با استفاده از معرفی های خاص خود، به راحتی می توانند به شهرت و محبوبیت دست پیدا کنند و از این طریق کسب درآمد نمایند. اگر شما هم اهل رستوران رفتن و تست انواع غذاها هستید و یا حتی یک آشپز خوب هستید، حتما سعی کنید تا در مورد فود بلاگری اطلاعاتی کسب نمایید. شاید فود بلاگری همان چیزی باشد که شما به دنبالش هستید!

فود بلاگر کیست ؟

بطور کلی فود بلاگر یک فرد علاقمند یا یک فرد حرفه ای به صنعت غذایی است. حالا این فرد میتونه یک فود تیستر یا کسی که علاقه داره غذاهای مختلف رو بخوره و از طعم اش برای بقیه بگه یا یه آشپز حرفه ای باشه که غذاهای مختلف رو میپزه و معرفی میکنه. پس فود بلاگر یا بلاگر غذا کسی هست که در مورد غذاها و رستوران ها و هر آنچه مرتبط با غذا هست مینویسه و حرف میزنه. فود بلاگرها دسته بندی های مختلفی برای انجام کارشون دارن. یه عده فقط به رستوران ها سر میزنند و راجع به اونها نقد می کنند. یه عده اهل معرفی کیک و شیرینی هستند. یه سری غذاهای بین المللی رو معرفی میکنند. یه عده همه اینها رو طبخ می کنند و معرفی میکنند. یه عده رستوران دارن و برای معرفی رستورانشون و حول اون محتوا تولید می کنند. یه عده کافه ها رو معرفی می کنند. یه عده هم همراه سفرهای توریستی غذاهای محلی رو معرفی می کنند. و یه عالمه دسته بندی دیگه هست که به سمتشون میرن.

پیشنهادهایی برای فودبلاگر ها

اگر فودبلاگر هستید یا قصد دارید در این زمینه بر اساس تجارب، تخصص و علایق خود فعالیت کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • کاربران اینستاگرام، به ویدیو های جذاب بیش از یک یا چند عکس علاقه دارند.
  • ویدیوهایی که فودبلاگر ها از تجارب وسوسه انگیز خود به اشتراک می گذارند، لایک و view بیش تری دارد.
  • برای دیده شدن بهتر و بیشتر تصاویر شکم گردی، باید این اطلاعات با کپشن خوبی همراه شود تا توضیحاتی بیش از نام یک غذا و نام رستوران داشته باشد.
  • سعی کنید از فضای لینکدین و فیسبوک هم برای معرفی فعالیت های خود در زمینه فودبلاگری و غذا استفاده کنید تا بازدید صفحه شما افزایش یابد.
  • سعی کنید از هشتگ های معروف مربوط به غذا که محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی اینستاگرام دارد، برای دیده شدن بیشتر محتوای خود استفاده کنید.
  • فودبلاگر ها برای جریان سازی و افزایش معروفیت و محبوبیت صفحه خود، باید روش های خلاقانه ای را در نظر بگیرند.
  • بعضی دختران فودبلاگر، از معرفی مد و لباس برای افزایش بازدید صفحه بهره می برند.
  • صفحه فودبلاگر، جایی برای ارائه مطالب سیاسی و طنز نیست.
  • فودبلاگر ها باید پیشنهادهای جذاب خوردنی و نوشیدنی ارائه کنند تا در فضای پر رقابت امروزی، صفحه پر بازدید داشته باشند.
  • برای دیده شدن بیشتر صفحه یک فود بلاگر، بایستی از معرفی صرف رستوران پرهیز کرد. معرفی رسپی های خوشمزه، در نظر گرفته شود.

چگونه به یک بلاگر موفق تبدیل شویم؟

وبلاگ شخصی خود را راه اندازی کنید.

در سال های دور سرویس های وبلاگ دهی زیادی وجود داشتند که بیشتر مردم از آنها استفاده می کردند. این سرویس ها هم رایگان بودند و هم امکانات نسبتا خوبی برای کاربران خود ارائه می دادند اما بزرگترین مشکلشان این بود که سرور و هاست در اختیار شما قرار نمی گرفت و شما هیچ کنترلی بر روی دیتابیس خود نداشتید و البته فضای زیادی هم برای آپلود دیتا به شما اختصاص داده نمی شد. اما الان با آمدن تکنولوژی هایی همچون سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمتر کسی سراغ آن سرویس های قدیمی می رود و همه ترجیح می دهند که خودشان بالای سر سایت خود باشند. فقط کافی است یک دامین خوب و یک هاست معتبر خریداری کنید. سپس سایت وردپرسی خود را بر روی آن قرار دهید. بعد از اتمام فرآیند پیاده سازی ، شروع به نوشتن کنید.

محتوای خوب تولید کنید

امروزه محتوای عالی از تبلیغات هم اثر بخش تر است و اگر با کمی تلاش ، صبر و حوصله به تولید محتوای هدفمند و پربازدید بپردازید به مرور زمان مخاطبین بیشماری را به خود جذب می کنید.

یک محتوای خوب شامل این موارد می تواند باشد:

الف. متن عالی بدون ایراد نگارشی و با لحنی مشخص (یا کلا جدی و کتابی یا کلا محاوره و خودمانی)

ب. استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و متناسب با متن

ج. اهمیت دادن به سئو ، شبکه های اجتماعی ، ارتباط و پاسخگویی به کاربران

د. رعایت کپی رایت و کپی نکردن از مطالب سایر وبلاگ ها و وبسایت ها

شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

ما در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام فعالیت گسترده ای دارند و از این رو برخی افراد در همین شبکه اجتماعی نیز به کار بلاگینگ می پردازند و بعضا پول های کلانی هم از طریق تبلیغات به دست می آورند.

از این رو برای اینکه به یک بلاگر موفق تبدیل شوید به شدت توصیه می کنیم که شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام را فراموش نکنید.

برای اینکه در اینستاگرام به عنوان یک بلاگر  فعالیت کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • عکس پروفایل مناسب برای خود انتخاب کنید.
  • نام ، نام کاربری و بیوی بسیار واضح و مرتبط با حوزه فعالیتتان انتخاب کنید.
  • لینک وبلاگ خود را در بیوی خود قرار دهید.
  • استوری های خوب ، با مفهوم و مرتبط با پست های وبلاگی خود بسازید و در صورت لزوم استوری ها را به وبلاگ خود لینک کنید.
  • پست های مناسب با تصاویر ادیت شده و همچنین کپشن های کامل (همراه با هشتگ) بگذارید.
  • امنیت اکانت خود را با فعال کردن بخش ورود دو مرحله ای افزایش دهید.
  • پست های خود را در زمان های مناسب که اوج بازدید اینستاگرام به حساب می آیند منتشر کنید.

موارد فوق برای تبدیل شدن به یک بلاگر کافی هستند اما برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق در سال ۲۰۱۹ خیر!

باید توجه داشته باشید که شما با انبوهی از رقبای قوی و البته محبوب بین مردم سر و کار دارید و رقابت با این افراد در نگاه اول کمی سخت به نظر می رسد. اما نگران نباشید. هنوز نکاتی هستند که با رعایت کردن آنها می توانید به این هدف دست پیدا کنید:

  • تلاش کنید ، صبور باشید و خیلی زود ناامید نشوید
  • خلاق باشید و صرفا یک تقلید کننده از بلاگرهای دیگر نباشید.
  • در مورد موفقیت در حوزه بلاگینگ ، سئو ، تولید محتوا و … مطالعه مداوم داشته باشید.
  • بلاگرهای موفق داخلی و خارجی را بررسی کنید و از نقاط قوت و ضعفشان درس بگیرید.
  • تصاویر و ویدیوهای خوب و با کیفیت تولید و منتشر کنید.
  • به متن هایی که می نویسید به شدت توجه کنید. هر چیزی را نمی توان تولید محتوا تلقی کرد.
  • برنامه ریزی داشته باشید و به وبلاگ و پیج های خود به دید یک فعالیت کاری نگاه کنید نه یک تفریح گذرا.
  • از خریدن فالور و جذب فالورهای فیک خودداری کنید. تمرکز خود را به افزایش فالور از طریق محتوا معطوف کنید.
  • وبلاگ و پیج های خود را به دوستان ، اقوام و اطرفیان خود معرفی کنید و از آنها بخواهید که به اطرافیانشان نیز معرفی کنند.
  • اگر قصد گرفتن تبلیغ از کاربرانتان را دارید این کار را حرفه ای انجام دهید. هرگونه زیاده روی موجب از دست دادن کاربر می شود.
  • با افراد متخصص در امر بازاریابی و جذب مخاطب اینترنتی مشاوره کنید.
  • در مورد نگه داری سایت مطالعه داشته باشید و اطلاعات خود را دائما بروز کنید.
  • به کامنت های کاربران خود توجه کنید. گاهی اوقات در نظر گرفتن فیدبک کابران موجب برطرف کردن ایرادات کارتان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *