header
بک لینک

روش های تولید محتوا در صنعت ساختمان

محتوا یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به موفقیت شما در هر کسب و کاری که هستید کمک نماید. شما با کمک تولید محتوای خوب، می توانید کسب و کار خود را به شایسته ترین روش ممکن به مشتریان خود بشناسانید و آنها را به سمت خود جذب نمایید و بدین تریتیب از رقبای خود پیشی بگیرید.

صنعت ساختمان، یکی از صنایع برجسته در کشور است که همواره متقاضیان بیشماری دارد. با پیشرفت های اخیر تکنولوژی و تنوع موجود در این حوزه، ایده ها و تنوع های بسیاری در این صنعت پدید آمده است. شما هر ساختمانی را به هر سبکی که دوست داشته باشید می توانید طراحی کیند و بسازید.

فعالیت در حوزه صنعت ساختمانی هم برای علاقه مندان این حوزه بسیار شیرین است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که در این حوزه فعالیت می کنید، می توانید با تولید محتوای خوب، از سراسر کشور برای خود مشتری بیابید و کار خود را به همه ایران معرفی نمایید.

برای این کار باید ایده های خوب و بدیع داشته باشید و این ایده ها را در زیباترین شکل ممکن بیان نمایید.

در ادامه در رابطه با تمامی مواردی که در تولید محتوای صنعت ساختمانی وجود دارد صحبت خواهیم نمود و علاوه بر ایده های جدید، اصول مهم بر بازاریابی محتوا را هم بیان خواهیم نمود. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نحوه بازاریابی محتوایی صنعت ساختمانی

بازاریابی محتوایی یک فرایند هدفمند و مستمر است که با مطالعه عمیق، برنامه ریزی دقیق و اجرای حرفه ای، به موفقیت می رسد. اگر بدون مطالعه و برنامه ریزی، صرفاً به تولید محتواهای بی هدف بپردازید، نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید. برای «تولید محتوا درباره صنعت ساختمان» و بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهایی که به «صنعت ساختمان» ارتباط دارند، باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • بازار شناسی: شناسایی و بررسی صنایع و کسب و کارهای مرتبط با صنعت ساختمان.
  • محصول شناسی: شناسایی خدمات و محصولات متنوعی که مرتبط با صنعت ساختمان در بازار عرضه می شود.
  • رقیب شناسی: شناسایی رقبا و وب سایت های خارجی و داخلی موفق و بررسی ایده ها و عملکردهای آنان.
  • مخاطب شناسی: شناسایی مخاطبان محتواهای مربوط به صنعت ساختمان و طراحی پرسونای مخاطبان.
  • موضوع شناسی: شناسایی کلمات کلیدی و موضوعاتی که مردم در ارتباط با صنعت ساختمان جستجو می کنند.
  • منبع شناسی: شناسایی منابع محتوایی در زمینه صنعت ساختمان برای مطالعه نویسندگان.
  • فرصت شناسی: شناسایی شکاف های محتوایی (Content Gap) و بهره گیری از این فرصت ها.
  • روش شناسی: مطالعه، مشاوره و شناسایی جدیدترین و موثرترین روش های بازاریابی محتوایی.
  • ابزار شناسی: شناسایی ابزارهای کاربردی برای تولید، انتشار و بهینه سازی محتوا.
  • ایده پردازی: یافتن ایده های خلاقانه و هدفمند برای تولید محتوا در زمینه صنعت ساختمان.
  • برنامه ریزی و اجرا: اولویت بندی، بودجه بندی و زمان بندی هدفمند برای تولید و انتشار محتوا.
  • ارزیابی عملکرد: بررسی روند اجرای برنامه ها و میزان اثربخشی محتواهای منتشر شده برای رسیدن به اهداف.

رعایت نکات فوق در تولید محتوا و بازاریابی محتوا برای موضوعات مربوط به صنعت ساختمان را می توان در 4 مرحله زیر دسته بندی کرد:

مراحل بازاریابی محتوایی برای صنعت ساختمان

1تجزیه و تحلیل بازار محتوای صنعت ساختمان

بازار مورد نظر، شامل همه صنایع، کسب و کارها، خدمات، محصولات، رقبا، مخاطبان و مشتریانی است که به نحوی به یکی از حوزه های موضوعی صنعت ساختمان مرتبط هستند. پیش از شروع فعالیت های بازاریابی محتوایی، باید رقبا و کسب و کارهایی که در زمینه صنعت ساختمان فعالیت می کنند را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید، خدمات و محصولات آن ها را مورد بررسی قرار دهید و ویژگی های شخصیتی و رفتاری مخاطبان و مشتریان را نیز زیر ذره بین بگیرید.

2بررسی فرصت های محتوایی

بی تردید مخاطبان شما هر روز کلمات کلیدی بسیار زیادی در زمینه صنعت ساختمان را در گوگل جستجو می کنند. سایت های داخلی و خارجی زیادی در حال تولید محتوا پیرامون این کلیدواژه ها هستند و مخاطبان شما را جذب خود می کنند. برای موفقیت در بازاریابی محتوایی، باید این کلمات کلیدی، موضوعات مهم، منابعی که در حال تولید محتوا هستند و البته موضوعات مهمی که کسی درباره آن ها محتوا تولید نکرده را بررسی و استخراج کنید.

3شناسایی روش ها و ابزارهای بازاریابی محتوایی

تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی محتوایی هر روز در حال تغییر و تحول است. روش های اثربخش و کارآمدی وجود دارد که شما از آن بی خبر هستید. همیشه در حال مطالعه باشید و این روش ها و ابزارها را برای موفقیت در بازاریابی محتوایی در زمینه صنعت ساختمان به کار بگیرید.

4ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید محتوا

اگر مراحل قبلی را به خوبی انجام داده باشید، با بررسی رقبا، مخاطبان، منابع محتوایی و البته با تمرین تکنیک های خلاقیت، ایده های خلاقانه زیادی برای تولید محتوا درباره صنعت ساختمان خواهید یافت. این ایده ها را سازماندهی کنید، برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید و کار خود را شروع کنید.

5ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوایی

هر چقدر هم که تمام کارهای خود را با دقت و به درستی انجام داده باشید، حتماً با بازبینی و ارزیابی عمکرد خود می توانید ایده های خوبی برای بهینه سازی محتواها پیدا کنید. همیشه چک کنید که آیا فعالیت ها دقیقاً طبق برنامه پیش می رود یا مشکلاتی وجود دارد؟ مشکلات را شناسایی کنید، برای آن ها راه حل پیدا کنید و ایده های بهتری را جایگزین کنید.

استراتژی های بازاریابی محتوا برای شرکت های ساختمانی

بیایید چند مثال را که می توانید از آن ها در برنامه بازاریابی محتوایی شرکت خود بهره ببرید، بررسی کنیم.

۱. اخبار جالب، رخدادهای جاری (مربوط به صنعت)

آیا مصالح ساختمانی جدیدی وجود دارد که افراد بتوانند در ساختمانی استفاده کنند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند؟

آیا راه جدیدی در احداث ساختمان ها وجود دارد تا ازنظر مصرف انرژی مقرون به صرفه باشند؟

این مسئولیت را به افراد متخصص بسپارید. اجازه دهید تا مصرف کنندگان و مشتریان از مزایا و معایب استفاده از مصالح جدید ساختمانی در احداث منازل خود آگاه شوند. آماری از مقدار پول و سرمایه ای که آن ها می توانند صرفه جویی کنند و نیز مدت زمانی که طول می کشد تا سرمایه گذاری بیشتر بر روی این مواد و مصالح جدید به یک تصمیم اقتصادی هوشمندانه تبدیل گردد، ارائه کنید.

۲. مرور دقیق و عمیقی بر محصولات و فرآیندها داشته باشید

یکی از راه هایی که ترافیک را به سوی وب سایت شما هدایت می سازد و وب سایت شمارا پیشتاز در عرصه ساختمانی می کند، این است که نه تنها مطالبی را برای مشتریان بالقوه خود بنویسید، بلکه مطالبی را برای سایر متخصصان و سازندگان مشتاق در صنعت خود نیز بنویسید. درحالی که این روش ممکن است بازگشت سرمایه سریعی در پی داشته باشد، اثرات بلندمدت ایجاد یک شبکه ای از افراد که ازنظر ارزشی و میزان تخصص، وابسته به شما هستند، می تواند برند شمارا قدرتمند سازد.

این مورد در طول زمان، سهم بازار اجتماعی و توجهات و تعاملات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد و افراد زیادی را به سوی سایت شما سوق خواهد داد که با استفاده از کمپین های پولی یا استراتژی های بازاریابی محتوایی که تنها به سوی نیازهای مشتریان معطوف هستند، امکان پذیر نبوده است.

نوشتن مطالبی در مورد مرور محصولات و فرآیندها در صنعت خود، یکی از بهترین نوع محتوای ساختمانی است که شما می توانید تولید کنید تا به رشد برند خود و ایجاد اعتماد کمک کنید.

۳. پروژه های انفرادی

لطفاً هیچ چیز را در هیچ صنعتی رایگان هدر ندهید. افراد پروژه هایی را که می توانند به تنهایی انجام دهند، دوست دارند، بنابراین، چرا از این موضوع بهره برداری نکنیم؟

گاهی پست ویدئوهایی از پروژه های زیبا یک یا دو بار در هفته در پلتفرم هایی نظیر فیس بوک، یوتیوب، تویتر، لینکدین، اینستاگرام و وبلاگ می تواند تفاوت قابل توجهی در ترافیک وب شما داشته باشد.

۴. ویدئوهایی از پرسنل ساختمانی در محل احداث

این پرسنل ازنظر شما، پرسنلی هستند که کارهای روزمره انجام می دهند؛ اما اگر از یک ویرایشگر ویدئویی بااستعدادی استفاده کنید، آن ها می توانند محتوای زیبایی ایجاد کنند که نه تنها می تواند به عنوان یک محتوای زیبا مورداستفاده قرار گیرد، بلکه به عنوان محتوایی که مشتریان می توانند نحوه کار و کیفیت کار شما و پرسنل ساختمانی را ببینند، خواهد بود.

این نوع ویدئو می تواند حس شور و هیجان را نسبت به آنچه برای مشتری انجام می دهید، به نمایش درآورد و به آن ها نشان دهد که برند شما درباره فرآیندی که طی می کند، بسیار شفاف است و نسبت به محصول نهایی نیز اطمینان خاطر دارد. تمام این ها سبب اعتماد و اطمینان خاطر مشتری در تصمیم گیری درباره خرید می شود.

۵. قدرت تأییدیه های مشتری را بکار بگیرید

باوجوداینکه قبلاً از میزان اثربخشی که این نوع از محتوا می تواند برای شرکت ساختمانی شما در پی داشته باشد، آگاه بودید، اما آیا می دانستید که:

تأییدیه های مشتری به طور متوسط میزان تحقق را تا ۸۰% بهبود می بخشد. برخی صفحات هدف که از محتوای ویدئویی استفاده می کنند ۳۸۰% بهبود در میزان تحقق ایجاد می کنند. به زبان ساده، از تأییدیه های مشتری، به نفع خود استفاده کنید.

در یک صنعت پرهزینه که میزان فعالیت های کسب وکار به کسب وکار زیاد است، شما نیاز دارید تا نشان دهید که دارای مهارت، تخصص، اشتیاق و اسرار به اتمام کار و کسب موفقیت هستید.

ایجاد محتوایی که بر کار گذشته شما و آنچه مشتریان باید درباره شرکت شما بگویند، متمرکز باشد، برای موفقیت کمپین های بازاریابی محتوای یک شرکت ساختمانی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *