بک لینک

رشد محبوبیت شبکه های اجتماعی با کرونا!

در روز های قرنطینه بسیاری از شبکه های اجتماعی مورد استقبال بیشتر کاربران قرار گرفتند و بسیاری از مردم برای اولین بار شبکه های اجتماعی جدید دیگری را امتحان کردند. در این مطلب به جزئیات افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی گوناگون در دوران قرنیطینه ی کرونا در دنیا می پردازیم.

لینکدین با کاهش 23 درصدی جزو شبکه های اجتماعی بدشانس این روز ها بوده است و تیک تاک با افزایش 47 درصدی رشد، به یک موفقیت بزرگ دست یافته است و این روند صعود همچنان ادامه دارد.

افراد هم اکنون از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با آشنایان خود استفاده می‌کنند، اما این موضوع باعث نشده تمام شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرند. در این میان تیک تاک توانسته بیشترین توجه را به خود جلب کند. این شبکه اجتماعی که کاربران توسط آن ویدیوهای کوتاه به اشتراک می‌گذارند، با 47 درصد افزایش محبوبیت مواجه شده است. در مقام دوم، اسنپ چت قرار گرفته. این برنامه رشدی 18.5 درصدی را تجربه کرده. هر دوی این اپلیکیشن‌ها، بیشتر از هرچیز «ویدیو» محور هستند.

با توجه به آمار منتشر شده، شبکه‌های اجتماعی که بیشتر روی افراد جوان تمرکز کرده‌اند، مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند. اما این موضوع باعث نشده سایر شبکه‌های اجتماعی قدیمی جستجو نشوند. میزان جستجوی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام در این دوران افزایش داشته است. این برنامه‌ها که اکثرا توسط افراد بالغ مورد استفاده قرار می‌گیرند، 15 درصد افزایش جستجو را تجربه کرده‌اند.

پینترست در دوران قرنطینه افزایش محبوبیت 5 درصدی داشته. در حالی که شاید این رشد چندان چشمگیر نباشد، پینترست عملکرد بسیار بهتری نسبت به لینکدین داشته. لینکدین که بیشتر برای ارتباطات کاری کاربرد دارد، با کاهش 23 درصدی محبوبیت روبرو شده است. با توجه به شوکی که ویروس کرونا به اقتصاد جهانی وارد کرده، این روند نزولی طبیعی و عادی است و می تواند مورد انتظار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *