بک لینک

راهنمای خرید هاست مناسب وبسایت شما

اگر قصد داشته باشید تا وب سایتی را برپا کنید، اولین گام شما برای برپایی وب سایتتان، خرید دامنه و هاست است. در واقع دامنه، آدرس وب سایت شماست. و هاست، محلی است که در آن اطلاعات وب سایت شما ذخیره سازی می شود.

هاست از موارد مهمی است که در هنگام خرید آن، باید اطلاعات کافی داشته باشید و به خوبی با کاربرد و تعریف آن آشنا باشید. در ادامه ابتدا یک تعریف کلی از هاست را برای شما ارائه خواهیم داد و سپس به نکات خرید آن می پردازیم.

هاست یا سرویس میزبانی سایت چیست؟

هاست در واقع بستر ذخیره‌سازی اطلاعات سایت شماست. هر فایل یا اطلاعاتی که شما بخواهید در وبسایت خودتان اضافه نمایید در هاست شما ذخیره می شود. در اصطلاح فارسی به هاست، سرویس میزبانی نیز گفته می شود.

هاست انواع مختلفی دارد که از  معروفترین آنها می‌توان: میزبانی مشترک، هاست رایگان، سرور مجازی، هاست اختصاصی، هاست ابری، هاست خوشه‌ای و غیره را نام برد.

سایت ساز ها

اگر قصد خرید هاست را دارید، و هنوز سایت خود را برپا نکرده اید و تا به حال تجربه ای در این زمینه نداشته اید، می توانید از سایت سازها استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا به ساده ترین شکل ممکن، بدون اینکه نیاز باشد یک فرد کاملا حرفه ای، یا یک کد نویس قهار باشید، سایت خودتان را ایجاد کنید. البته این سایت سازها محدودیت‌هایی را نیز برای شما به وجود می‌آورند و کمی انعطاف پذیری کار شما را کاهش می دهند. اما با این حال این ابزار ها کمک می کنند تا مسیر برای ساخت وب سایت شما هموار تر شود.

همچنین سایت سازها، هزینه های شما را کاهش می دهند و سبب می شوند تا زمان کمتری را صرف ساخت یک سایت کنید. اگر قصد دارید تا کاملاً حرفه ای عمل کنید و کار شما بی نقص و یونیک باشد، شاید به کارگیری سایت سازها گزینه مناسبی برای شما نباشد.

اهمیت پهنای باند در انتخاب هاست

اگر فردی هستید که بازدید کنندگان زیادی به سایت شما خواهند آمد و این میزان بازدید، از ۵ هزار نفر در ماه بیشتر است، نکته ای که در ادامه خواهیم گفت برای شما به درد بخور خواهد بود!

پهنای باند در کیفیت ترافیک سایت شما، انتقال کاربران و سرعت سایت شما و … تاثیر گذار است. برای این که بتوانید پهنای باند مناسب خودتان را انتخاب کنید بهتر است تخمینی از تعداد بازدید های ماهانه خود داشته باشید و از مشاورین شرکت های ارائه دهنده هاست کمک بگیرید. پس از اینکه اطلاعات خود را تکمیل کردید مشاورین به شما خواهند گفت که هاست لینوکس معمولی برای شما مناسب است یا باید از انواع دیگر آن استفاده کنید.

حجم ذخیره سازی هاست

فضای ذخیره سازی برای وب سایت هایی که فایل های زیادی را بارگزاری می‌کنند و معمولاً حجم فایل ها سنگین است، یک موضوع مهم خواهد بود. به شکل کلی کسب و کارهای کوچک، نیاز به فضای ذخیره سازی بزرگ ندارد. اما اگر شما قرار است در زمینه هایی فعالیت کنید که نیاز است فایلهای سنگین در سایت شما بارگذاری شود، با تخمینی صحیح از میانگین حجم مصرفی در ماه می توانید، هاست مناسب خودتان را انتخاب نمایید.

هاست قابل ارتقا انتخاب کنید

اگر به طور دقیق نمی دانید که ممکن است چه میزان افزایش ترافیک در یک بازه ی زمانی داشته باشید، بهتر است که انعطاف پذیری هاست را نیز در نظر بگیرید. هر چه میزان انعطاف پذیری هاست انتخابی شما بیشتر باشد، در صورت افزایش ناگهانی ترافیک سایت، هاست شما عملکرد بهتری را از خود بروز می دهد و در واقع قابلیت ارتقا را دارا می باشد.

هاست مناسب وردپرس

اگر صاحب یک وبسایت وردپرسی هستید، هاست های مناسب وردپرس برای شما گزینه ی خوبی هستند زیرا، با سرعت و قدرت عمل می کند و می توانند نیازهای شما را برطرف سازند. در انتخاب این نوع هاست هم باید در نظر بگیرید که نیازها و انتظارات شما چیست.

جمع بندی

به طور کلی اگر قصد خرید هاست را دارید، حتما اطلاعات پایه ای از وبسایت خود به شرکت‌ هاستینگ مد نظرتان بدهید تا آنها بتوانند شما را در انتخاب صحیح هاست مورد نظرتان راهنمایی کنند. شما می توانید  با شناخت انواع هاست ها، نوع میزبانی که برای شما مناسب است را با توجه به دانش خودتان انتخاب کنید.

با این کار قادرید تا در هزینه ها و زمان خود صرفه جویی کنید. امیدواریم که از این مطلب در سایت بلاگ ۱۱ لذت برده باشید در سایر مطالب ما را دنبال کنید تا از جدیدترین اخبار مناسب سئو و وبلاگ نویسی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *