بک لینک

دیگر در دود و آتش هم میتوان چشم سوم داشت!

چشم سوم در آتش نشانی

قدرت دید در دود های غلیظ و آتش ها کاهش می یابد. به همین علت آتش نشانان مجبور هستند تا با خود ابزار های چانبی حمل کنند. اما با آمدن یک قابلیت کاربردی امکان دید شفاف تر به آتش نشانان بدون نیاز به حمل وسایل جانبی پر دردسر فراهم شده است. با ما در ادامه همراه باشید.

گجت C-Thru در واقع ماسک تنفسی است که روی آن یک دوربین حرارتی و در لبه داخلی آن یک نمایشگر شفاف HUD تعبیه شده است. این نمایشگر کوچک روی چشم کاربر قرار گرفته و محتوای ضبط شده از طریق دوربین را به نمایشگر می گذارد.

اشیاء مختلف رسانایی حرارتی مختلفی دارند. دوربین هم بر همین اساس در محیط های آکنده از دود اشیاء را از هم تمیز داده و با کمک الگوریتم هوش مصنوعی «پیش بینی شکل» و «تشخیص لبه جسم» بینایی نسبی را برای آتش نشان به ارمغان می آورد.

چشم سوم آتش نشانی

ماسک C-Thru محصول کمپانی Qwake است و این شرکت برای محک زدن آن از یک دپارتمان آتش نشانی در کالیفرنیا خواسته حین تمرین اطفا حریق به جای ماسک های معمولی از C-Thru استفاده کنند. به گفته آتش نشان ها این گجت نه تنها به آنها اجازه داده قربانیان را در میان آتش پیدا کنند بلکه جزییات محیط هم به شکل چشمگیری به نمایش در می آیند.

 C-Thru با بازدهی بالای خود آن هم وقتی که تنها در حالت آزمایشی و طرح اولیه خود است توانسته سبب تغییر شود و یک پروتوتایپ به شمار می رود. طبیعتا چنین ابزاری حین معرفی رسمی به مراتب قدرت بیشتری خواهد داشت و به راحتی می تواند به نجات افراد از میان شعله های آتش کمک کرده و احتمال آسیب دیدن خود آتش نشان ها را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. با تمام این تفاسیر باید دید Qwake چه بهایی را برای چشم جادویی خود طلب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *