بک لینک

در سال 2019 آمار فروش پلی استیشن تا 40 درصد بیشتر از ایکس باکس می‌شود

PS4-600x400

در تعطیلات کریمس امسال، مایکروسافت موفق شد تا در آمریکا و انگلستان تعداد بیشتری ایکس باکس وان را نسبت به رقیبش یعنی سونی به فروش برساند اما فروش جهانی پلی استیشن 4 سونی همچنان نسبت به محصول جدید مایکروسافت بالاتر است. هر دو  کمپانی تلاش بسیار زیادی می‌کنند تا با انواع و اقسام روش‌ها، آمار فروش محصولات خودشان را بالاتر ببرند و به این ترتیب چشم انداز جدیدی از کنسول‌های نسل جدیدشان را عرضه نمایند.

مایکروسافت در تعطیلات فصل، 6.6 میلیون کنسول (ایکس باکس وان و 360) را به فروش رساند و در سوی مقابل، سونی رقم 7.5 میلیون دستگاه را در مقابل خود درج کرد. برای کل سال 2014 این میزان برای سونی 18.8 میلیون در مقابل 12.1 میلیون دستگاه مایکروسافت بود.

مشخص است که هنوز راه زیادی در این نبرد و به خصوص 4 و 5 سال آینده باقی مانده است. جایی که مایکروسافت می‌تواند به کمک ویندوز 10 و ارایه بازی‌های انحصاری بیشتر، خلاء به وجود آمده در فروش دستگاه‌ها را پر کند. اما برخی از آنالیست‌ها به چنین امری اعتقاد ندارند و همچنان سونی را برنده این کارزار کنسولی می‌دانند.

اریک اسمیت، یکی از همین تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده است که در سال 2019 سونی در حدود 40 درصد بیشتر خواهد فروخت و با اینکه آمار فروش هر دو به سمت رشد خواهد رفت، رقم 80 میلیون برای سونی و 57 میلیون دستگاه برای مایکروسافت ثبت خواهد شد.

همین ارقام به خوبی نشانگر تفاوت در فروش است، اگرچه رشد در میزان کلی فروش کنسول‌ها، نشان می‌دهد که استقبال از این دستگاه‌های انحصاری بازی همچنان رو به صعود بوده و کاربران زیادی جذب نسل جدید این کنسول‌ها خواهند شد.

در نموداری که مشاهده می‌کنید، حتی آمار فروش کنسول‌های قدیمی‌تر PS2 و ایکس‌باکس نیز آورده شده و محصولات نینتندو نیز در آن جای گرفته‌اند، سازنده‌ای که به نظر می‌رسد همچنان دوران افولش با Wii U ادامه خواهد داشت و دیگر قادر به تکرار عصر طلایی Wii در سال‌های 2010 و 2011 نباشد.nemoodar

 

شما درباره این نمودار و پیش‌بینی تحلیل‌گران چه نظری دارید؟ آیا سونی خواهد توانست برتری خودش را با این فاصله زیاد حفظ کند و یا رقبا به وی خواهند رسید؟

منبع:آی تی رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *