بک لینک

بلاگری شغل مفرح این روزها با درآمدهای نجومی

شاید چندی پیش این شکایت را زیاد شنیده بودیم که: “کار نیست”. اما در این زمان حاضر به جرأت می توان گفت “کار هست” و فقط باید بخواهید.

دلیل این ادعای ما، گسترش شبکه های اجتماعی و در دسترس بودن آنها برای همه مردم است. اینترنت و گوشی هوشمند، امکاناتی است که به طور یقین 90% افراد دارند. بنابراین با هر سطح دانش و با هر درجه از توانمندی که دارید می توانید کار بیافرینید.

کار پیشنهادی ما به شما بلاگری است. بلاگری اینستاگرام امروزه به یک شغل باپریستیژ و درآمدهای بسیار بالا تبدیل شده است. برای داشتن این شغل کافی است تا شما خودتان و توانمندی هایتان را بشناسید. درآمدهایی که بلاگرها از راه بلاگری کسب می کنند می تواند از چند صد هزار تومان تا چند صد میلیون تومان باشد. بنابراین ارزش آن را دارد که ادامه مطلب را تا انتها بخوانید تا با این شغل آسان و مفرح و با درآمد بسیار بالا آشنا شوید.

به یاد داشته باشید که در هر کاری با علاقه و پشتکار می توان موفق شد. کافی است بخواهید، تلاش کنید و عقب نشینی نکنید.

بلاگری چیست؟

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی با میلیون‌ها فالوور تا دانشجویی که چند صد فالوور دارد و از زندگی روزمره‌اش می‌نویسد، عکس منتشر می‌کند یا ویدیوهایی را برای یوتیوب می‌سازد همه بلاگر حساب می‌شوند.

هرکسی می‌تواند یک بلاگر باشد چون تنها کاری که برای بلاگر شدن باید انجام دهید تولید محتوا از خودتان یا چیزهایی است که علاقه دارید.

در واقع این دسته از افراد در اینستاگرام دست به تولید محتوای جذاب و مستمر زده اند و با گذشت زمان، روز به روز بر میزان محبوبیت آن‌ها اضافه شده است. دلیل محبوبیت این دسته از افراد، همان محتوایی است که توانسته کاربران را ترغیب به فالو کردن کند. در نهایت این دسته از افراد به عنوان فالوور، پست آن‌ها را لایک و از استوری بازدید می‌کنند. همین موارد هستند که باعث می‌شوند تا تعامل آن صفحه بالا رفته و بتوانند از آن کسب درآمد کنند. به چنین افرادی که در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی محبوب می‌شوند، بلاگر گفته می‌شود.

احتمالاً در حوزه‌های مختلف بلاگرهای زیادی را دیده‌اید! به عنوان مثال صدف بیوتی یکی از بلاگر‌های حوزه آرایشی و زیبایی است. احتمال آن که نام صدف بیوتی به گوش‌تان نخورده باشد بسیار کم است! در واقع این بلاگر در حال حاضر پر فالوورترین بلاگر ایرانی در حوزه آرایشی و زیبایی است که از محبوبیت بسیار بالایی هم نزد کاربران ایرانی برخوردار است.

انواع بلاگرها

بلاگرها با توجه به نوع محتوا و تعداد فالوئرها به چند دسته تقسیم ‌می‌شوند. بعضی از آن‌ها صدها میلیون مخاطب دارند و بعضی‌‌‌ها هم میکرو اینفلوئنسر هستند یعنی برای چندین هزار نفر تولید محتوا انجام می‌دهند. وجود بلاگرها و اینفلوئنسرها برای محتوای متنوع شبکه‌‌‌های اجتماعی اجتناب‌ناپذیر است. بیشتر بلاگرها روی یک موضوعی خاص متمرکز می‌شوند و درباره آن تولید محتوا می‌کنند. دسته بندی‌‌‌های متنوعی نیز برای انواع بلاگرها وجود دارد که در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

کمال‌گراها

این دسته از بلاگرها کسانی هستند که تایم زیادی برای تولید عکس و فیلم صرف می‌کنند. تقریبا می‌توان گفت تمام بلاگرها این کار را انجام می‌دهند اما کمال‌گراها به زمینه و موضوع خاصی پایبند هستند و به بهترین شکل آن را  به اجرا درمی‌آورند. صفحه این بلاگرها از هر لحاظ بی‌عیب است. رنگ و نور عکس‌‌‌ها به خوبی اجرا شده است. آرایش آن‌ها متناسب است و حتی لباس‌‌‌ خود را هم با توجه به موضوع انتخاب می‌‌کنند.

عاشقان سفر

سفر، بهترین ایده برای بلاگر شدن افرادی است که به کشف مکان‌های جدید علاقه دارند. صفحه‌‌‌ بلاگرهای سفر و ماجراجویی را بیشتر شما دیده‌اید. وقتی وارد صفحه‌‌‌های آن‌ها ‌می‌شوید، عکس‌‌‌ها زیبایی را از شهرها و کشورهای مختلف تماشا می‌کنید و حس ‌می‌کنید که آن‌ها بیشتر وقت خود را در سفر هستند. آن افراد از اماکن تاریخی و طبیعت زیبا عکس می‌گیرند و در شبکه‌‌‌های اجتماعی‌‌شان به اشتراک می‌گذاردند.

بلاگرهای جذاب

این دسته از بلاگرها اغلب زندگی جذابی دارند یا این طور که صفحه‌‌ آن‌ها نشان می‌دهد، در زندگی شخصی‌‌ هیچ مشکلی ندارند. بلاگر‌هایی که به نمایش مدل‌‌‌های لباس، انواع میکاپ و یا مسائل مرتبط با خانم‌ها علاقه دارند در این دسته جای می‌گیرند. این بلاگرها معمولا فالوئرهای زیادی دارند، به همین دلیل کالاهای مختلف را تبلیغ می‌کنند.

در فروشگاه‌‌‌های مختلف خرید می‌کنند، لباس‌‌‌های مختلف می‌پوشند و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذاراند. این بلاگرهای جذاب اینفلوئنسرها نامیده می‌شوند. اگر به دنبال تست کردن وسایل جدید و لاکچری هستید این حوزه بهترین ایده برای بلاگر شدن است.

بلاگرهای باهوش

در این بخش ایده برای بلاگر شدن در تعداد و أنواع زیادی وجود دارد. این دسته از بلاگرها از هشتگ‌‌‌های جذاب استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند افراد خوب را هم دنبال کنند. کیفیت محتوای آن‌ها متوسط است و تصاویر عالی به اشتراک نمی‌گذارند. آن‌ها متعهد به موضوع خاصی نیستند و از طریق موضوع‌‌‌های مختلفی تولید محتوا انجام می‌دهند. این بلاگرها به صفحه اینستاگرام‌‌شان متعهد هستند..

بلاگرهای جنجالی

این دسته از بلاگرها به دلیل محتواهایی که تولید می‌کنند، تبدیل به اشخاص جنجالی می‌شوند. فمینیست‌‌‌ها، فعالان حوزه‌‌‌های مختلف مانند محیط‌ زیست، هنرمندان پرحاشیه، آن‌هایی که آثار ساختارشکنی تولید می‌کنند و تابوها را می‌شکنند و همچنین فعالان اجتماعی را می‌توان در این دسته جای داد.

بلاگرها محتوای آنلاین تولید می‌کنند

نکته مشترک بلاگرها برای مخاطبان آنلاین این است که مطالب منظمی را منتشر می‌کنند و به‌طور مرتب نمایش داده می‌شود.

  • برخی بلاگرها در مورد موضوعات مختلف می‌نویسند یا پادکست و ویدئو تولید می‌کنند.
  • بلاگرها تخصص و دانش خود را از طریق یک بستر آنلاین به اشتراک می‌گذارند.
  • آن‌ها همه‌چیزهایی را که در مورد یک مهارت خاص می‌دانند را به دنبال کنندگان خود آموزش می‌دهند.
  • بلاگرها مخاطبان خود را با محتوا آموزش می‌دهند. الهام‌بخش هستند. مخاطبان خود را سرگرم می‌کنند.
  • بلاگرها فقط برای انتشار محتوا، محتوا تولید نمی‌کنند. آن‌ها هر محتوا را با اهداف و برنامه بزرگ‌تر بازاریابی خود گره می‌زنند.
  • بلاگرها باهدف خدمت به مخاطبان خود محتوا تولید می‌کنند.

درآمد بلاگرها

یکی از بلاگرهای ایرانی که تعداد دنبال‌کننده‌های او در اینستاگرام نسبتا پایین بود درخصوص درآمد خود گفت: «من که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در اینستاگرام دنبال‌کننده دارم به‌طور میانگین ماهانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان از این راه کسب درآمد می‌کنم اما درآمد من ثابت نیست و ممکن است یک ماه درآمد من به ۳۰۰ میلیون تومان برسد اما ماه بعد ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشم.»

این روزها اینستاگرام نه تنها روشی برای کسب درآمد بلاگرهای معروف است بلکه شهروندان عادی که تنها کمی دنبال‌کننده‌های آنها بیشتر از سایر افراد در اینستاگرام است نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند؛ هرچند درآمد آنها به درآمد بلاگرهای معروف نمی‌رسد اما برای گذران زندگی کافی است و در اکثر مواقع درآمد آنها بیشتر از کارمندان یا کارگران است.

یکی از این شهروندان عادی که صفحه‌اش در اینستاگرام تنها ۲۰ هزار دنبال‌کننده دارد درخصوص درآمد خود می‌گوید: «من برای هر پست تبلیغاتی یک میلیون تومان و برای هر استوری تبلیغاتی نیز ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنم و می‌توان گفت به‌طور میانگین ماهانه ۷ میلیون تومان درآمد دارم.»

یکی دیگر از این افراد که تنها ۹ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام خود داشت گفت: «مقدار پولی که شما برای گذاشتن یک استوری در صفحه خود دریافت می‌کنید بستگی به تعداد بازدیدکننده‌های شما دارد و نرخ معمول برای هر هزار بازدید‌کننده ۱۰۰ هزار تومان است اما در این بین برخی دستمزد کمتری دریافت می‌کنند تا آگهی بیشتری بگیرند و برخی نیز آنقدر معروف هستند که نرخ مصوب را بشکنند و من نیز برای قرار دادن هر پست تبلیغاتی در صفحه خودم ۵۰۰ هزار تومان و برای هر استوری تبلیغاتی ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنم و به‌طور میانگین درآمد من ماهانه بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است.»

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که عده زیادی از بلاگرهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، در دنیای واقعی شغل نسبتا مناسبی داشتند اما خروج از آن شغل و پرداختن به شغل بلاگری برای آنها نه تنها درآمد بیشتر بلکه شهرت را نیز به ارمغان آورده است.

معرفی ایده برای بلاگر شدن

برای تبدیل شدن به یک بلاگر مشهور لازم است که با بهترین ایده برای بلاگر شدن آشنا شوید:

اول باید حوزه کاری خود را مشخص کنید، قرار است در چه حوزه‌ای فعالیت کنید؟ این موضوع نباید کلی باشد بلکه باید آن را به صورت جزئی مشخص کنید. در ادامه ۴۵ نمونه ایده برای بلاگر شدن ذکر خواهیم کرد:

  1. بلاگر تکنولوژی
  2. بلاگر تخصصی
  3. بلاگر گیم
  4. بلاگر روانشناسی
  5. بلاگر کسب و کار
  6. لایف استایل
  7. فود بلاگر
  8. بلاگر آشپزی
  9. بلاگر خانه
  10. بلاگر سفر و گردشگری
  11. فشن بلاگر
  12. بیوتی بلاگر
  13. بلاگر خودرو
  14. بلاگر طنز
  15. بلاگر موسیقی
  16. بلاگر آموزشی
  17. بلاگر خبری
  18. بلاگر صنایع دستی
  19. بلاگری تحلیل بورس
  20. بلاگری طراحی سایت
  21. بلاگری معرفی کتاب
  22. بلاگری آموزشی
  23. بلاگری دکوراسیون داخلی
  24. بلاگری آموزش پرورش گیاه
  25. بلاگری نقد و بررسی محصولات
  26. بلاگری مشاوره و آموزش تربیت فرزند
  27. بلاگری تهیه کیک و کاپ کیک
  28. بلاگری آموزش تعمیر وسایل خانگی
  29. بلاگری مشاوره مالی
  30. بلاگری آموزش گرافیک
  31. بلاگری آموزش سئو
  32. بلاگری نقد فیلم
  33. بلاگری نقد موسیقی
  34. بلاگری اموزش نگهداری پت
  35. بلاگری مشاوره پزشکی
  36. بلاگری آموزش ساخت اپلیکیشن
  37. بلاگری طراحی روی لیوان
  38. بلاگری طراحی روی پارچه
  39. بلاگری جواهرات و طلا
  40. بلاگر پرورش ماهی و پرندگان زینتی
  41. بلاگری آموزش طراحی لوگو
  42. بلاگری اموزش پرورش قارچ
  43. بلاگری آموزش پرورش زعفران
  44. بلاگری آموزش ساخت بدلیجات
  45. بلاگری آموزش عروسک سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *