این روزها بازار داغ کسب و کارهای اینترنتی و مجازی و خصوصاً کسب و کارهای اینستاگرامی است. زیرا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرکاربر است که تمامی کسب و کارها را شامل می شود و همان طور که می دانیم این روزها دیگر تبلیغات شهری و تبلیغات سر در مغازه جوابگو نیست و باید به فکر ایده های جدید تبلیغاتی بود.
شاید ایده تولید محتوا برای آرایشگاه زنانه در ابتدا ساده به نظر برسد، اما اصلاً این طور نیست. زیرا این روزها بازار رقابت در تمام فیلدهای کسب و کاری بسیار زیاد است و چیزی که بتواند شما را از سایرین متمایز کند، قطعاً می تواند شما را در صدر جدول رقبا قرار دهد.
تولید محتوا، به خودی خود پادشاه است و شما با تولید محتوای خوب می توانید پادشاهی کنید!
اگر صاحب یک آرایشکاه زنانه هستید و یا در فکر ایجاد آرایشگاه هستید، اول از همه یک پیج اینستاگرام اصولی ایجاد کنید و سپس با ایده هایی برای تولید محتوا اینستاگرام در زمینه آرایشگاه زنانه، ما را همراهی کنید.
دلیل راه اندازی پیج اینستاگرام برای آرایشگر ها
ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا پیج اینستاگرام آرایشگاهی واقعا باعث افزایش مشتری می شود؟ اینستاگرام چه تغییر و تحولاتی در شغل آرایشگری ایجاد کرده است؟ به طور کلی همان طور که در بخش قبلی هم گفتیم، در این روز ها هر نوع کسب و کاری در اینستاگرام دیده می شود؛ حتی فنی ترین کار ها هم که فکرش را هم نمی کنید، در اینستاگرام فعالیت می کنند و سعی در جذب مشتری های بیشتر دارند.
آرایشگر ها هم از این فرصت عالی استفاده کردند و هر کدام از آن ها، سعی در جذب مشتری دارند. جدا از ارائه ایده برای پیج اینستاگرام آرایشگاهی چند نکته دیگر بسیار حائز اهمیت هستند؛ نکاتی مانند افزایش تعامل با مشتریان و پیدا کردن مشتریان جدید، راه هایی برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه و زنانه در اینستاگرام می باشند. در گذشته مشتریان فقط از طریق پیامک و برقراری تماس صوتی، می توانستند با آرایشگران خود در ارتباط باشند؛ اما امروزه اینستاگرام راهی عالی برای برقراری ارتباط با پیج آرایشگاهی محسوب می شود.
در این روز ها رقابت در بین پیج های اینستاگرام آرایشگاهی نیز، بسیار زیاد شده است؛ چرا که بسیاری از آرایشگران حرفه ای چه زنانه و چه مردانه، اقدام به راه اندازی پیج اینستاگرام کرده اند و به جذب مشتری می پردازند. در ادامه به معرفی ایده برای پیج اینستاگرام آرایشگاهی می پردازیم.
ایده های تولید محتوا برای آرایشگاهها
1) عکسهای با کیفیت از کارهای خود منتشر کنید
در شبکههای اجتماعی بصری مثل اینستاگرام، مهمترین کاری که باید انجام دهید، ارسال عکسهای با کیفیت است. در شغلی مثل آرایشگری هم، تصاویر مدلهای کوتاهی، رنگ و… یکی از بهترین ایدههای محتوایی است. برای بهبود کیفیت عکسهای خود یا دوربین خوبی بخرید و یا عکاس استخدام کنید تا کیفیت عکسهایتان بالاتر باشد.
2) ویدیو را فراموش نکنید
استعداد خود و تیمتان را از طریق ویدیو به مشتریان نمایش دهید. میتوانید از ویدیوهای سریالی استفاده کنید و به طور مثال هر دفعه نوعی از مهارت خود را به مخاطبان خود آموزش دهید و یا سبک جدید از کار خود را به مشتریان نشان دهید و آنها را ترغیب کنید تا از خدمات جدید آرایشگاه شما استفاده کنند.
3) کپشن خوب
بعضی اوقات عکس و یا ویدیو ممکن است به اندازه کافی گویا و قابل فهم نباشند. شما میتوانید توضیحات بیشتر را در کپشن عکس و ویدیو بنویسید.
مثلا اگر درباره مدل مویی میخواهید توضیح دهید و یا اگر تخفیفی دارید، در کپشن جزییات آن را بیان کنید. اما کپشن خوب باید خوانا، قابل فهم و سرراست باشد تا مشتری را مستقیما به سمت چیزی که میخواهید سوق دهید.
4) با مشتری خود مصاحبه کنید
شاید این کار به نظرتان سخت و نشدنی برسد. اما بدانید در تبلیغات و بازاریابی محدودیتها فقط در ذهن شما وجود دارند و واقعیت ندارند.
از مشتریان خود بخواهید در حد چند دقیقه از خدماتی که از شما دریافت کردند، صحبت کنند. توصیه افراد واقعی که همان روز از خدمات شما استفاده کردند، یکی از بهترین راههای بازاریابی شبکههای اجتماعی است.
به مشتری اجازه دهید آزادانه نظر خود را بگوید و چیزی را به او تحمیل نکنید تا محتوای شما طبیعی به نظر برسد.
5) ویدیو لایو بگذارید
لایو یکی از بهترین انواع محتواست که در فیسبوک، اینستاگرام و… ارائه شده است. با افزایش تعداد فالووران خود، ویدوی لایو را امتحان کنید.
ویدیو لایو ماهانه، هفتگی یا روزانه میتوانند به شما در ارتباط مستقیم با مشتریانتان کمک کند. در اینجا چند ایده برای ویدیو لایو به شما میگوییم:
پرسش و پاسخ: از قبل به مشتریان خود خبر دهید و از آنها بخواهید در ساعت مورد نظر آنلاین شوند و سوالات مربوط به کارتان را از شما بپرسند و شما در ویدیو لایو به تمامی پرسشها جواب دهید.
معرفی محصولات یا خدمات جدید: شما میتوانید در یک ویدیو لایو، محصولات یا خدمات جدید آرایشگاه خود را به مشتریان خود معرفی کنید.
لایو آموزشی: میتوانید در ویدیو لایو، یکی از مهارتهای خود را به مخاطبان خود آموزش دهید.
همانطور که میدانید ممکن است تعداد زیادی از فالوورهای شما، همکاران تازهکار شما باشند و این آموزشها برای آنها و حتی مشتریانتان جذاب و آموزنده خواهد بود.
6) از Before و After غافل نشوید
یکی از مهمترین و جذابترین ایدههای محتوایی برای آرایشگاهها استفاده از عکس و یا ویدیو تغییرات مشتریان قبل و بعد از خدماتتان است.
در صنعت زیبایی، یکی از قدرتمندترین ابزاری که دارید محصول نهایی کار شماست و پاسخ مشتریان به آن است. با استفاده از این نوع محتوا به راحتی خدمات خود را نشان میدهید و به تعداد فالوورهایتان نیز افزوده میشود.
7) از هشتگ استفاده کنید
هشتگ ابزاری عالی است که به کاربران کمک میکند تا به طور موثر افراد مشابه و مطالب مرتبط را پیدا کنند.
شما با استفاده از هشتگهای مرتبط با صنعت و خدماتتان، خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار میدهید و به تعداد فالوورها و مشتریانتان اضافه میشود.
یک نکته مهم: هشتگهای اصلی برند شما ممکن است میلیونها بار در روز استفاده شوند.
رفتن به صدر جستجوها در این هشتگها برای شما خیلی سخت است، اما پتانسیل بالایی برای جذب مخاطبان دارد و از آنها حتما استفاده کنید.
اما استفاده از هشتگهای خاصتر هم را به شما توصیه میکنیم، به این دلیل که بعضی از مشتریها دقیقا میدانند چه میخواهند و آن خدمات به خصوص را در هشتگها جست و جو میکنند.
8) با بلاگرهای زیبایی همکاری کنید
بلاگرهای زیبایی زیادی در ایران فعالیت میکنند و اتفاقا مخاطبان زیادی دارند. استفاده از اینفلوئنسرها یکی از راحتترین و سریعترین راههای جذب مخاطب و مشتری جدید است.
مخاطبان بلاگرها به آنها اعتماد دارند و معمولا به توصیههای آنها گوش میدهند. پس همکاری با آنها را در برنامه بازاریابی دیجیتال خود قرار دهید.
9) مسابقه برگزار کنید
این روزها هر گوشه از اینستاگرام را که نگاه میکنید، برندی در حال برگزاری مسابقه و جایزه دادن است. اما چرا؟ برگزاری مسابقه یکی از مطمئنترین راهها برای بالا رفتن تعداد فالوورها و تعامل صفحه اینستاگرام است. اما نگه داشتن فالوورها بعد مسابقه هم از نکات مهمی است که نباید فراموش کنید.
میتوانید از مخاطبان خود بخواهید دوستان خود را زیر پست شما تگ کنند تا آنها نیز شما را فالو کنند. و بین آنها قرعه کشی کنید تا برندهها را مشخص کنید.
10) با دیگر برندها مشارکت کنید
صنعت شما، صنعت بزرگ و وسیعی است. شما با عکاسها، برندهای آرایشی، فروشندگان لباس عروس و داماد و… میتوانید همکاری کنید.
مثلا میتوانید یک مراسم عروسی را با همکاری هم برگزار کنید و برای یکدیگر در پیجهای هم تبلیغ کنید. با همکاری با این برندها میتوانید از مخاطبان آنها که مشتری بالقوه شما هستند، استفاده کنید.