بک لینک

آیا باید از رشد هوش مصنوعی تا سال 2030 نگران باشیم؟

 آیا باید از رشد هوش مصنوعی تا سال 2030  نگران باشیم؟

 رشد هوش مصنوعی هر لحظه چشمگیرتر می شود و بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری نگران هستند که این رشد با مخاطراتی همراه باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیش از یک سوم از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی که توسط Pew Research مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که نگران هستند  هوش مصنوعی در سال 2030 بدتر از آن چیزی که اکنون هست باشد. این در حالی است که اکثریت پاسخ دهندگان معتقدند که این تغییرات در نهایت باعث بهبود زندگی افراد خواهد شد.

این نظر سنجی، به بررسی نظرات پیشگامان فناوری، نوآوران، توسعه دهندگان، رهبران کسب و کار، سیاستمداران، محققان و فعالان حوزه فناوری پرداختند و این پرسش را مطرح کردند که آیا آنها فکر می کنند پیشرفت فناوری اطلاعات تا سال 2030 به نفع مردم خواهد بود یا خیر. به بیانی دقیق تر از افراد پرسیدند آیا “افزایش رشد روبات ها به ظرفیت های انسانی و توانمند سازی آنها” کمک می کند یا خیر.

به طور کلی، 63 درصد افراد گفتند امیدوار هستند که مردم تا سال 2030  از خدمات هوش مصنوعی بهتر بهره مند شوند اما 37 درصد معتقد بودند که این روند بهتر نخواهد شد.البته سال 2030 آینده نزدیک محسوب نمی شود. اندرو مک لافلین، مدیر اجرایی مرکز تفکر نوآورانه ییل، در پاسخ به این سوال گفت: احتمال دارد نوآوری هایی مانند اینترنت و شبکه هوش مصنوعی دارای مزایای کوتاه مدت زیادی باشند و منافع بلند مدتی داشته باشند که می توانند تا دهه ها قابل تشخیص باشند.

بسیاری از کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند، اثرات مثبت هوش مصنوعی را در ایجاد کارایی بهتر افراد و بهبود توانایی متخصصان پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری ها می دانند.

در میان خوشبینان به هوش مصنوعی، اریک برینجالفسون، مدیر موسسه MIT در زمینه اقتصاد دیجیتال است گفت: “من فکر می کنم هوش مصنوعی به افزایش قدرت مالی و کاهش فقر در جهان کمک می کند.”

اما همه مثبت نگر نیستند. گرگ شانون، دانشمند ارشد موسسه کارنگی در حوزه هوش مصنوعی می گوید: خوشبینی کاملا اشتباه است چرا که ما اصلا از ابعاد رشد هوش مصنوعی در جهان آینده با خبر نیستیم و نمی توانیم قضاوت درستی داشته باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا باید به آینده روبات ها خوشبین باشیم یا بدبین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *