بک لینک

آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونا!

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص شروع آزمایشات انسانی واکسن کرونا اخبار را مشاهده کنید. این آزمایشا در کشور امریکا در حال اجرایی شدن است.

به شکل رسمی دولت امریکا اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا بر انسان را امروز آغاز خواهد کرد. هزینه این آزمایش‌ها توسط انجمن ملی بهداشت آمریکا پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود به کمک نتایج به کسب شده از این آزمایش‌ها، قادر شوند به شکل نهایی واکسن ویروس کرونا را تولید نمایند.

این آزمایش روی ۴۵ فرد جوان و بدون داشتن مشکلات جسمانی از قبل  بادوز‌های مختلف تست خواهد شد. نکته‌ای که باید توجه شود این است که هیچ احتمالی مبنی بر آلودگی این افراد به ویروس کرونا وجود ندارد، زیرا این واکسن اصلا ویروس را در خود ندارد و تنها برای بررسی اثرات جانبی آن روی افراد مختلف است. بر اساس تعهدی که این افراد به انجمن ملی بهداشت آمریکا داده‌اند، نمی‌توانند هیچ اطلاعاتی از تست‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

بنا بر بیانات این انجمن، تولید واکسن اصلی برای ویروس کرونا، به ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان نیاز دارد. البته آمریکا تنها کشوری نیست که در پی ساخت واکسن برای ویروس کروناست. کشور‌های دیگر و شرکت‌های خصوصی و وابسته به دولت نیز به سرعت در حال ساخت واکسن هستند. با این حال روییه ساخت واکسن ویروس کرونا بین این شرکت‌ها تفاوت دارد.

برای مثال بسیاری بر این عقیده‌اند که باید واکسنی با اهداف کوتاه مدت ساخته شود که در یک یا دو ماه پیک این بیماری، از مردم محافظت کند تا زمان کافی برای ساخت واکسن بهتر با کارایی دائمی داشته باشند. بنا بر گفته این دسته از محققین، تکنولوژی‌های موجود به آن‌ها اجازه می‌دهد که سریع‌تر واکسن را تولید کنند و به همین دلیل، ایمن‌سازی کوتاه مدت می‌تواند شیوع ویروس را کنترل کند.

شرکت داروسازی اینویو نیز قصد دارد آزمایش‌های انسانی خود را از ماه دیگر در دانشگاه علوم پزشکی پنسیلوانیا از سر بگیرد. با این حال بسیاری از سازندگان باید مدت بیشتری صبر کنند تا نتایج را به درستی بررسی کنند. دلیل آن هم آزمایش واکسن‌های احتمالی روی هزاران نفر است تا در نهایت بتوان کارایی آن را تایید کرد.

دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده ساخت واکسن ویروس کرونا با سرعت در حال پیشروی است و انتظار دارد که به زودی شاهد تولید آن باشد. اکثر محققین و شرکت‌های خصوصی فعال در ساخت واکسن کرونا، بر این عقیده‌اند که واکسن زودتر از یک یا ۱.۵ سال دیگر آماده نمی‌شود. تاکنون نیز راه‌حل‌های مختلف توسط دولت آمریکا و چین امتحان شده است.

دارو‌های HIV و ابولا روی افرادی که از کشتی ژاپنی به قرنطینه‌های آمریکا انتقال داده شده بودند، تست شده و نتایج در دست بررسی است. ویروس کرونا شاید در همه افراد به صورت خطرناک ظهور نکند و تنها پس از چند روز تب و لرز و سرفه، از بین برود، اما در بیمارانی که سابقه بیماری‌های حاد دیگر دارند، می‌تواند منجر به ذات‌الریه و مرگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *